Vágólapra másolva!
Az utóbbi évek talán legszorosabb, legizgalmasabb és legváltozatosabb versenyét hozta eddig az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj. A résztvevőknek változatos szélviszonyokkal kell megküzdeniük a rajt óta. A leggyorsabb hajók, az ultramodern katamaránok csütörtökön délután 3 órakor már a Balaton nyugati medencéjében, Badacsony magasságában haladtak Keszthely irányába, miközben az 510 hajóból álló mezőny lassabb túravitorlásai még a tó keleti partjánál, a kenesei bója közelében bíztak a jó szerencsében és a szélerősödésben.

Három katamarán, a Prospex-Delta (kormányos: Kaiser Kristóf), az RSM (kormányos: Vándor Róbert) és a Process Solutions (kormányos: Litkey Farkas) sokszor szinte fej-fej mellett halad az élen. 

A nap meglepetését egyelőre az okozza, hogy a tavaly elképesztő rekordot futó, címvédő MLS Raiffeisen Fifty-Fifty (kormányos: Józsa Márton) a rajt után többször gyengébb szeles területen ragadt és a kenesei bóját a kilencedik, míg a siófokit a 10. helyen vette, számol be a Kékszalag hivatalos oldala

LITKEY Farkas, Procsess Solutions, Kékszalag
Fotó: Krizsán Csaba

zintén izgalmas csatát vívnak egymással a leggyorsabb egytestű vitorlások, a Liberák osztályába tartozó Raffica (Király Zsolt), valamint a Principessa (kormányos: Oroszlán Péter). A verseny eddigi leglátványosabb mozzanata éppen a Principessához kötődik, a keleti medencében „úszott” egyet a legénység, amiről videó is készült:

Kapcsolódó cikkek:


 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!