Mindenki tudja, hogy a MOBA-játékok közül nem a League of Legends volt az első. Ezt a címet a Defense of the Ancients, Warcraft 3 mod mondhatja magáénak. Azonban a Riot két alapítója Brandon Beck és Marc Merrill, akik szintén nagy rajongói voltak a DotA-nak, meggyőzték a mod egyik fejlesztőjét Steve Feak-et, hogy inkább jöjjön hozzájuk dolgozni. Innen pedig az egész már történelem. Fogták az eredeti mod legjobb részeit és egy teljesen új köntösbe öltöztették, persze nem mulasztottak el fejleszteni rajta. Az eredmény pedig sokkal jobb lett mint várták. Azóta a LoL már évek óta büszkélkedik azzal, hogy népszerűség szempontjából mindig ott vana TOP 3-ban.
De amit kevesen tudnak, hogy a Riot nem csak egy játékkal büszkélkedhet, több dolog is akad a tarsolyukban, nem csak a LoL.
Ez a játék egy egyszerű zenei platformer, ahol ritmusra kell ugrálni, bombákat dobálni és lufikat durrangatni. Az egész nem túl bonyolult, de a fülbemászó dallamok és addiktív ritmus miatt mindenképpen érdemes tenni vele egy próbát.
Maradunk még mindig a platfromerek világában. Viszont itt már kapunk egy sztorit is. Az egész az egyik LoL-hős, Ekko körül forog. A karakter egyik legfontosabb képessége az, hogy pár másodpercre vissza tudja tekerni az időt. Ez itt is fontos szerepet játszik, hiszen így nyerhetünk vissza életerőt és persze pár rejtvényt is csak így lehet megoldani. A grafika szép, az ugrálós részek izgalmasak és kellőképpen nehezek. MIndent egybevetve a Convergence egy stabil darab a Riot Forge műhelyéből.
Egy lépést már teszünk előre, de még nem távolodunk el túlságosan a relatíve egyszerű játékoktól. A Mageseeker Sylas történetét követi végig, egy igazi Pixel Art Action RPG keretei között. A stílus kedvelőinek mindenképpen érdemes kipróbálni.
Végül pedig az utolsó darab, aminél nem tudunk igazán pontos inspirációt mutatni. A Ruined King egy sötét, kör-alapú akció kaland, ahol Viego megpróbáltatásait követhetjük végig. A játék sötét, misztikus és sokszor kellőképpen ijesztő. Ha pedig valaki egyszerű dolgokra számít az nagyot fog csalódni.
A Riot Games nem titkolta, hogy a Valorant vetélytársnak készült a Counter-Strike ellen. Olyan alap dolgokat vettek át mint a füst és villanógránátok, a bomba lerakása és hatástalanítása, a fegyvervásárlás és a sort még sokáig lehetne folytatni. Az egész nem lett rossz, de azért nem előzte meg a Valve üdvöskéjét.
Ez volt talán az egyetlen másolás, ahol a Riot igazán melléfogott. Amikor a Runeterra napvilágot látott még nagyon pörögtek a kártyajátékok. A Hearthstone milliókat vonzott és a Magic is szépen jött föl. A LoR inkább az utóbbi rendszerére épített, viszont a kiadás után nemsokkal a stílus népszerűsége jócskán megcsappant és ez bizony itt is éreztette a hatását.
A TfT a League of Legends után a legjobb példa arra, hogy a Riot fog egy alapkoncepciót, felfejleszti és eladja mint saját termék. Az auto-battler stílust a DotA Autochess találta ki, de a Valve persze nem tudott vele igazán mit kezdeni vele, szóval megint csak a legnagyobb vetélytársuk profitált belőle.