Az európai szövetség (UEFA) április 18-án ítélte oda a lengyel-ukrán pályázatnak a rendezést - az olasz és a magyar-horvát kandidálás előtt. A beígért 2400 kilométer új autópályából azóta egy méter sem épült meg Lengyelországban. A kezdeti eufóriát felváltotta az aggodalom, mostanra már biztosra vehető, hogy a stadionok nem épülnek fel az UEFA által kért 2010-es határidőre. "Reálisabbnak tartom, hogy 2011-re készülünk el" - mondta Elzbieta Jakubiak.
"A bejelentés óta semmi nem történt" - jelentette ki Zbigniew Chlebowski, a lengyel parlament pénzügyi bizottságának alelnöke, az ellenzéki Polgári Platform (PO) képviselője. "Egyelőre még azt sem sikerült tisztázni, hogy miből finanszírozzuk a terveket."
Lengyelországnak hárommilliárd zlotyt (1,09 milliárd dollár) kellene költenie a négy stadion felhúzására, illetve rekonstrukciójára. A sajtójelentések is megerősítik, hogy a varsói létesítmény felépítése körül van a legtöbb gond. A kommunista időkben épült stadion jelenleg Európa legnagyobb szabadtéri piaca, és szeptember közepéig több száz kereskedőt kellene onnan távozásra késztetni. Egyelőre még nem dőlt el, hogy ezen a területen, vagy máshol épül-e fel az új nemzeti pálya. A közlekedési miniszter szerint további 164 milliárd zlotyba kerülne a beígért 2400 kilométer autópálya építése. Tavaly mindössze hat kilométerrel bővült a hálózat, az idén még egy centi sem épült.