A 28 éves Salát 2019 januárjában klubrekordot jelentő 15 millió fontért vásárolta meg a Nantes-tól az akkor angol élvonalban szereplő Cardiff City. Az argentin futballista azért utazott Franciaországból Walesbe január 21-én, egy egymotoros repülőgépen, hogy új csapatához csatlakozzon.
Útközben azonban a pilóta a La Manche-csatorna fölött 1500 méteres magasságban kérte, hogy alacsonyabban haladhasson el a Guernsey-szigetnél, majd az ereszkedés közben, 700 méteres magasságnál eltűnt a radarképekről. Mint később kiderült, a repülő a tengerbe zuhant. A tengerfenékre süllyedt gép roncsait, benne Sala holttestével, február 3-án találták meg.
A boncolás után a toxikológiai vizsgálat nagyon magas szén-monoxid-szintet mutatott ki a futballista szervezetében. Ez okozhatott eszméletvesztést és szívinfarktust is.
Ha pedig Sala esetében ez volt a helyzet, akkor a hatóságok joggal feltételezik, hogy a Piper Malibu típusú kisrepülőt vezető pilóta, David Ibbotson is hasonlóan járhatott, és ezért zuhantak a tengerbe. A pilóta holtteste nem került elő.
Az utazást a 66 éves David Henderson szervezte meg. Ő volt az, aki 2019 januárjában megkérte ismerősét, Dave Ibbotsont, hogy a Piper Malibu kis repülőgépével utazzon el Nantes-ba, és onnan vigye Cardiffba az argentin Emiliano Salát.
Henderson a hétfői első bírósági tárgyaláson elismerte, hogy nem volt engedélye arra, hogy ilyen jellegű utazásszervezői tevékenységet végezzen.
A 66 éves férfit azzal is vádolják, hogy veszélyeztette a repülőgép biztonságát, mert hagyta úgy repülni, hogy annak nem volt meg minden szükséges engedélye, továbbá műszaki állapota sem volt alkalmas éjszakai, valamint tenger feletti repülésre.