A TouringCarTimes információi szerint az egyeztetéseket a két sorozat promóterei folytatták, a WTCC-t a Eurosport, a TCR-t pedig a WSC Ltd. képviselte. Előbbi akkor került nehéz helyzetbe, amikor két meghatározó gyártó, a Citroen és a Lada is kiszállt tavaly.
A két szervezet vezetői belátták, hogy nincs értelme fenntartani egyszerre a két bajnokságot, hiszen egymástól veszik el a nézettséget és a támogatást, miközben hasonló technikai hátteret használnak. Ehelyett jövőre már a TCR licenszt használva indulhat el a közös sorozat, mindez a Eurosport marketing és közvetítői tapasztalatával megspékelve.
A legnagyobb változás az új szabályrendszerben, hogy a gyári szerepvállalást kizárták, ezáltal csak privát csapatok indulhatnak, ahogyan a TCR-ben eddig is. Michelisz Norberték számára ez mindenképp előny lehet, hiszen
jelenleg a TCR csapatversenyében a magyar versenyző istállója vezet.
Ugyan hivatalos megállapodás még nincs, arra lehet számítani, hogy ez a következő heteken belül megszületik, jövőre pedig már a FIA WTCR sorozatban drukkolhatunk magyar pilótáknak és csapatoknak is.