A mindig a legutóbbi három hétvége időeredményei alapján számolt ballasztrendszer alapján a Hyundai 60 kiló pluszt cipel, miközben az Audi 50, a Volkswagenek és a Hondák 40, a Cuprák 30, a Peugeot-ok pedig 20 kilóval könnyebbek a ningbói hétvégéhez képest. Ehhez hozzájönnek még a teljesítmény-kiegyenlítő rendszer (BoP) súlyai, így például az Alfák száz kilóval kevesebb súlyt visznek, mint a Hyundaiok.
Az első wuhani időmérő eredménye ennek megfelelően alakult: az Audik szárnyaltak az utcai pályán, az első hatból öt volt a német gyártó autója. A kvalifikációt az Audi Sport Leopard Lukoil Team francia versenyzője, Jean Karl-Vernay nyerte meg, a spanyol Pepe Oriola lett a második a Team OSCARO by Campos Racing Cuprájával, majd a szintén francia Nathanaël Berthon következik a Comtoyou Racing Audijával.
A magyarokat csak a rajtrács végén találjuk: a Zengő Motorsport versenyzője, Szabó Zsolt hiába lett ugyan a 13., tíz rajthelyes büntetést kapott, mert az első szabadedzésen nem a piros zászlónak megfelelően vezetett, így az övé a 23. hely. Csapattára, Nagy Norbert így a 24. helyről, Michelisz Norbert a 25.-ről indul.
Az első wuhani WTCR-futam magyar idő szerint szombaton délelőtt 10-kor kezdődik, az Origón élőben közvetítjük.