A fiatal pilóta szombaton második lett az időmérő edzésen, a versenyen pedig szintén másodikként ért célba, míg az összetett második helyére ugyancsak esélyes német riválisa kiesett.
A 17 éves magyar motoros így a vasárnapi zárónapot a pontverseny második helyén, 16 pontos előnnyel várta, és a rajt után harmadiknak sorolt be, maga elé engedve összetettbeli legnagyobb ellenfelét.
Kovácsot később a mögötte motorozó riválisa megpróbálta megelőzni, de összeütközött vele, mindketten elestek, és fel kellett adniuk a versenyt.
A magyar pilótát az orvosok megvizsgálták, de kisebb zúzódásokkal megúszta a balesetet. A magyar csapat óvást nyújtott be a rendezőknek, akik formai okokból elutasították azt.
"Bálint ellenfelének esélye sem volt azon a ponton előzni, ahol megpróbálkozott ezzel, ráadásul számára már semmi tétje nem volt ennek a futamnak, ezen túl jelentős anyagi kárt okozott nekünk ezzel a manőverrel" - nyilatkozta az MTI-nek Kelemen Krisztián, a H-Moto Team csapatfőnöke.
Sajnáljuk, hogy Bálintnak nem jött össze az összetettben a második hely, de ezzel együtt büszkék vagyunk rá, mert nagyon fiatalon végzett harmadikként egy 23 fős, erős nemzetközi mezőnyben."
Kovács április végén sporttörténelmet írt azzal, hogy - még 16 évesen - a német bajnokság szezonnyitóján, Oscherslebenben egy futamot megnyert, majd a második versenyen második lett.
Korábban még egyetlen magyar motorversenyző sem aratott ehhez hasonló sikert ennyire fiatalon nemzetközi sorozat felnőtt mezőnyében.
Július elején, a belgiumi Zolderben rendezett második fordulón Kovács mindkét futamot a második helyen zárta, és ezt a teljesítményét a németországi Schleizben is megismételte július végén. A 17 éves pilóta augusztusban hazai körrekordot állított fel a Hungaroringen, és első felnőtt magyar bajnoki címét szerezte az 1000 köbcentiméteres kategóriában.