MICHELISZ Norbert, (hun), Hyundai i30 N TCR team BRC Racing, portrait during the 2018 FIA WTCR World Touring Car cup of China, at Wuhan from october 5 to 7 - Photo Jean Michel Le Meur / DPPI
Vágólapra másolva!
Nem a magyarok hétvégéje volt a második kínai forduló a túraautó-világkupában. A ningbói hétvége után jelentősen változott az erősorrend a ballaszt- és teljesítmény-kiegyenlítő rendszer miatt, a mezőny leggyorsabb autóit, a Hyundai i30 N TCR-eket alaposan lesúlyozták, így fölénybe kerültek az Audik, a Volkswagenek, a Peugeot-ok és a Cuprák, amit ki is használtak a márkák versenyzői. A magyar idő szerint vasárnap hajnali időmérőn a mieink visszafogottan szerepeltek: Szabó Zsolt a Zengő Motorsport Cuprájával a 19. lett, Michelisz a 22., a szintén zengős Nagy Norbert a 23. helyet szerezte meg.
A fordulatos, akciódús fordított rajtrácsos versenyen Michelisz a 21. helyről indult Szabó három rajthelyes büntetése miatt, a BRC Racing Team versenyzője hét helyet előrelépve a 14. helyen zárt. Nagy Norbert műszaki problémák miatt nem fejezte be a versenyt, Szabó Zsolt a 17. lett, így nem lett magyar pontszerzés.
A versenyt hatalmas csatában a marokkói Mehdi Bennani nyerte meg a Sebastien Loeb Volkswagen Golfjával, Aurelien Comte lett mögötte a második a DG Sport Competition Peugeot-jával – akivel az utolsó kanyarig harcoltak a futamgyőzelemért. A harmadik helyet Nathanael Berthon szerezte meg a Comtoyou-s Audival.
A Hyundai i30 N TCR-t vezető Yvan Muller szerzett egyedül pontot a koreai gyártmánnyal versenyzők közül.
A főfutamon Gordon Shedden indult az élről, szépen el is jött a mezőny eleje a rajt után, de a második körben a hátsó traktusban Ceccon, Huff, Comte, Homola és Szabó találták meg egymást annyira szerencsétlenül, hogy mindannyian befejezték a versenyt. Körökön át a biztonsági autó mögött haladt a mezőny, amíg a sérült autókat elvitték, és rendbe tették a pályát.
Az újraindítás után nem sokkal a második helyen haladó Denis Dupont beletolta az egyik sikán gumibáláját Gordon Shedden autójába, újabb biztonsági autós szakasz következett. Az újabb újraindítás után hellyel-közzel lenyugodott a mezőny, Guerrieri szenvedett a leszakadt kipufogójával.
A sötétedésbe nyúló végjáték meghozta Gordon Shedden első győzelmét, Frederich Vervisch lett a második, Denis Dupont a harmadik helyen ért célba.
Michelisz a 14. lett a főfutamon, Nagy Norbert 16.-ként futott be, Szabó Zsolt a verseny elején történt baleset miatt nem tudta befejezni. A hyundaiosok közül egyedül Björk kapott pontot a tizedik helyért.
Összetettben még mindig Tarquini vezet, Björk a második, Muller a harmadik, Oriola a negyedik, Vernay ötödik, Guerrieri a hatodik, Michelisz visszacsúszott a hetedik helyre.
Folytatás október utolsó hétvégéjén Japánban, a legendás szuzukai pályán.
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!