18 MONTEIRO Tiago, (prt), Honda Civic TCR team Boutsen Ginion racing, ambiance portrait during the 2018 FIA WTCR World Touring Car cup of Japan, at Suzuka from october 26 to 28 - Photo Francois Flamand / DPPI
Vágólapra másolva!
Elsősorban Tiago Monteiro visszatéréséről szól a túraautó-világkupa idei utolsó előtti versenyhétvégéje, nem mellékesen pedig arról, hogy ki kerül legközelebb a bajnoki címhez a makaói finálé előtt Japánban. A verseny még mindig teljesen nyitott és kiszámíthatatlan. Ami viszont biztos, hogy szokatlanul zsúfolt pénteki programmal kezdődik a hétvége Szuzukában. Meg az is, hogy a Zengő Motorsportnak nincs szerencséje a helyi közlekedéssel.
Munkatársunk helyszíni jelentése Szuzukából:
Mire Magyarországon elindul a nap, addigra a WTCR mezőnye már túl van két szabadedzésen és egy időmérőn, a második időmérő pedig épp munkakezdéskor, 8.30-kor kezdődik – az első időmérőn történtekről itt írtunk. Szombatra így egy, vasárnapra két futam marad, mert a hétvége főszereplője itt Japánban nem a túraautó-világkupa, hanem a Superformula. Időzítés ide vagy oda, nem kérdés, hogy a szezon egyik legizgalmasabb hétvégéje vár a túraautó-világkupára és a szurkolókra is,
egy fordulóval a vége előtt ugyanis még mindig van tíz esélyes a bajnoki címre.
Az éllovas Gabriele Tarquini előnye 79 pont a tizedik helyen álló Rob Huffal szemben, a hétvégén pedig összesen 87 pont szerezhető. Így
könnyen visszaugorhat az élre a jelenleg hetedik helyen álló Michelisz Norbert is, ha ezúttal sem balszerencse, sem semmilyen más zavaró külső tényező nem áll a bitang gyors (3 pole pozíció és 3 leggyorsabb kör eddig az idei szezonban) magyar versenyző útjába.
Az olasz BRC Racing Team pilótájának 195 pontja van, mindössze 46 ponttal kevesebb, mint az összetettet vezető csapattársának.
Michelisz csak a következő lépésre koncentrál Forrás: FIA WTCR
Most lehetne bekezdésenként sorra venni, hogy „mi lenne, ha...”, de ez a mondatkezdet az autóversenyzésben teljesen ismeretlen és szükségtelen formula. Michelisz Norbert sem számolgat, a helyszínen az Origónak azt mondta,
csakis egy lépéssel tervez előre, a soron következő feladat foglalkoztatja, és szeretné élvezni a versenyzést.
Az első szabadedzés végeredménye alapján az első fél órában sikerült is neki, ötödikként a legjobb hyundaios volt a mezőnyben a BRC-s i30 N TCR-rel, csapattársa, Tarquini csupán a 12. helyen végzett, az Yvan Muller Racing Hyundaiaival Muller a 18., Björk csak a 19. lett. De ez csak az első szabadedzés volt, amiből túlságosan messzemenő következtetést butaság lenne levonni.
415 nap után újra a pályán
Nincs viszont egyértelműbb annál, hogy mennyire érzelemdús volt Tiago Monteiro visszatérése. A portugál versenyző 2017 szeptemberében Barcelonában szenvedett majdnem végzetes tesztbalesetet a Hondával, majd 415 napos gyógyulás, lábadozás és rehabilitáció után ült vissza a Boutsen Ginion Hondájába. Első métereit tapsoló sorfal között tette meg a paddockban, versenytársai megsimogatták autóját, kevés ehhez hasonló megható pillanatot élt át a túraautó-világkupa családja. Monteiro a helyszínen az Origónak teljesen komolytalanul azt mondta,
nincs mit veszítenie, bárkit képes a gumifalba tolni, teljesen komolyan pedig azt, elmondhatatlanul boldog és izgatott, hogy eljött a pillanat, amiért annyit küzdött és dolgozott.
Tiago Monteiro újra a pályán Forrás: Francois Flamand / DPPI/Francois Flamand
Se transzfer, se taxi, se szabadedzés
Ugyancsak küzdelmes – igaz, teljesen máshogy – eddig a Zengő Motorsport számára a japán hétvége. A magyar csapat érkezése után nem sokkal órákat vesztegelt az oszokai reptéren, mert egy adminisztrációs félreértés miatt a hatóságok csak hosszas kérdezősködés után engedték be az országba Zengő Zoltán csapatvezetőt.
Magányosan álldogált a két zengős Cupra az első szabadedzés alatt Forrás: Zengő Motorsport Facebook
Később a reptéri transzferrel, majd
az első szabadedzés előtt a taxitársasággal gyűlt meg Zengőék baja,
de a második szabadedzésre már minden összeállt.
A WTCR japán hétvégéjének programja magyar idő szerint (az óraátállítást is figyelembe véve):
Október 26., péntek:
02.10 első szabadedzés 04.25 második szabadedzés 06.00 első időmérő 08.30 második időmérő