A szerdai sziklás gyorson összeszedett sérülés után a szervizcsapat este tízkor kezdte el a munkát, és reggel fél hét körül, vagyis nem sokkal azelőtt fejezte be, hogy Szalayéknak indulni kellett a rajthoz.
„Nagy kő esett le a szívemről, amikor meghallottam, hogy a fiúk reggel beindítják az autót, és elmennek vele egy tesztkörre.
Nyilván nem olyan a Grandland X, mint új korában, de ezt nem is lehetett elvárni ilyen rövid idő alatt.
Amit lehetett, a csapat megtett, a lényeg, hogy menetkész a kocsi” – mondta Szalay Balázs még a csütörtöki, 351 kilométeres szakasz előtt.
A két részből álló távot egy 50 km-es, úgynevezett neutralizációs szakasz választotta el egymástól. Ez volt a maratoni első napja, vagyis csütörtökön este kizárólag a versenyzők szerelhették az autójukat, ehhez pedig csupán azokat az alkatrészeket használhatták fel, amiket magukkal vittek a külön erre a célra kialakított tacnai táborba.
A sziklák után a homokdűnék nehezítették a magyarok dolgát. "„lakadtunk a mély, púderszerű homokban, vagyis a fesh-feshben. De annyira, hogy az autó nem volt hajlandó megindulni, mindig csak annyit ment, amennyit a trepni engedett. Méterről méterre küzdöttük előre magunkat.
Ezután a pálya szűkebb részén az egyik versenyzőtársunk elakadt éppen az út közepén, és képtelenség volt kikerülni.
Választottunk egy új útvonalat, és megint kezdődhetett az ásás, de ebben a játékban már nem voltunk egyedül, akadtak partnereink, akik szintén ki akarták kerülni a veszteglő járművet.”
A szakasz első részét a 36. helyen zárta a páros, de azt a szabályoknak megfelelően nem értékelték külön, hanem összeadták a két szakaszon elért eredményt. Így jött ki a 32. pozíció Szalayéknak, ami egyben azt is jelenti, hogy tartják 28. helyüket az összetettben.
„A szakasz második részén vadul bekezdtünk, azt gondoltam, hogy itt a lehető leggyorsabban végig kell menni, nehogy ránk sötétedjen. De mégsem volt olyan gyors, mint szerettem volna, mert
annyira fújta a saját poromat a szél, hogy többször meg kellett állnunk, mert nem láttam, merre kell menni.
Mintha éjszaka lett volna az autóban. És ez még mindig nem lett volna baj, de amikor kiértünk a második szakasz végére, észrevettük, hogy defektünk van. Kicseréltük, de kétszáz méter múlva kiderült, hogy a bal első abroncs is lyukas, szóval azt is le kellett cserélni. Ezzel viszont az a helyzet állt elő, hogy vár ránk egy hosszú szakasz pénteken, de nincs pótkerekünk. Nagyon észnél kell lennünk” – összegezte a nehézségeket a magyar pilóta.
A csütörtöki gyorsaságit Nasszer al-Attijah nyerte, Peterhansel lett a második és a lengyel Przygonski a harmadik.
Összetettben Nasszer al-Attijah vezet, Peterhansel a második, a spanyol Roma a harmadik, Szalayék továbbra is a 28. helyen állnak.
Pénteken a Moqueagua és Arequipa közötti szakasz vár a mezőnyre, a motorosoknak 345, az autósoknak 450 kilométeres gyorsaságival.