Az ötállomásos sorozat versenyhétvégéit egyforma Kia Picantókkal teljesítik az indulók. Az 1.2-es motorral felszerelt, elsőkerék meghajtású, 102 lóerős, 940 kilós, szériaközeli autók a sorozat promótere, Jobbágy Ákos szerint nagyon jól vezethetők.
"Amikor megálmodtam ezt a sorozatot, az volt a legfőbb célom, hogy elérhető árú belépő kategóriát hozzunk létre azok számára, akik szeretnék kipróbálni magukat a raliban. Emellett az is motivált, hogy legyen egy sorozatunk, amiben valóban össze tudja mérni az ember a tudását a másik pároséval, hiszen a körülmények - vagyis az autók - teljesen egyformák" - mesélte a Kia Rally Cup jogtulajdonosa, Jobbágy Ákos.
A koreai gyártó korábban sosem szerepelt még élvonalbeli raliban.
Vogel Adrienn, valamint navigátora Notheisz Ivett tavaly azonban megnyerte a magyar amatőr rali sprint bajnokságot Kia Picantójukkal az 1.6 alatti kategóriában.
Tíz versenyen keresztül tesztelték az autót, melynek megbízhatóságához és terhelhetőségéhez már nem fér kétség.
"Nem véletlen, hogy a Kia Motors Hungary is támogatja a kupasorozatot, köszönjük a bizalmat a vezérképviseletnek" - hangsúlyozta Jobbágy Ákos.
"Legalább tízéves álom valósul meg azzal, hogy a Kia Motors Hungary belép a rali világába. Nagyjából 2008-2009 óta tervezzük, hogy ebben a hihetetlenül népszerű szakágban is megmutatjuk magunkat. Akkoriban a márka elismertsége jóval alacsonyabb volt, mint ma, ráadásul a gazdasági válság minden ezzel kapcsolatos tervünket elsöpörte" - emlékszik vissza a kezdetekre a Kia Motors Hungary Kft. ügyvezető igazgatója, Nagy Norbert.
Amikor megkezdtük a közös munkát Jobbágy Ákossal és Vogel Adriennel a Kia Picanto lengyel márkakupájában, örültünk, hogy van egy ilyen európai kezdeményezés,
és még boldogabbak voltunk, amikor kiderült, hogy a raliban is megvalósulhat egy hasonló márkakupa."
Nagy Norbert a legfontosabbnak az tartja, hogy elérhető árú kategóriát hoznak létre, mellyel a fiatal tehetségek is lehetőséget kaphatnak a bemutatkozásra. "Végre megvalósulhat a tíz évvel ezelőtti tervünk, ott lehetünk a raliban, egy olyan közegben, ahol a Kia még nem ismert. Ráadásul emberközeli, elérhető módon jelenünk meg, ami jó lehetőség arra, hogy még szélesebb körben tudjuk népszerűsíteni a márkát, és megmutathassuk az autóversenyzésben élőknek is, milyen komoly fejlődésen ment keresztül a Kia az elmúlt években."
A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség rali szakágának vezetője, Berényi Ákos is üdvözli a kezdeményezést. "Nagyon örülök, hogy létrejön egy olyan sorozat rali2-ben is, amilyen eddig ebben a kategóriában nem volt.
Fontos, hogy legyen egy egységes kupasorozat, az pedig külön öröm, hogy női versenyzőket is láthatunk majd, akik üde színfoltjai a magyar ralinak.
Bízunk benne, hogy mindezzel még több nézőt szerzünk a magyar ralinak."
A sorozat idén négy autóval indul, két női és két férfi páros részvétele már biztos. "Visszatérve a célokhoz: azt is fontosnak tartom, hogy elvigyük a sorozatot a szurkolókhoz. A rali elképesztően népszerű Magyarországon, óriási hagyománya van a ralisportnak, ezért megérdemlik a szurkolók, hogy testközelből láthassák ezeket a terepen egyelőre talán kissé szokatlan autókat. Szeretnénk közelebb vinni a ralit azokhoz, akik érdeklődnek iránta, ezért minden helyszínen szeretettel várunk mindenkit, aki szeretné jobban megismerni az autót vagy a sorozatot" - tette hozzá Jobbágy Ákos.
A Kia Rally Cup 2019-es helyszínei:
március 29-31.: Eger Rallye
június 7-9.: Székesfehérvár Rallye
augusztus 1-3.: Baranya kupa
augusztus 23-25.: Ózd-Salgó Rallye
október 11-13.: Mecsek Rallye