A viszontagságos első időmérő edzés után rosszról rosszabbra fordult a helyzet Michelisz Norbert szempontjából, mivel a magyar pilóta a nedves pályán elért 14. helye után még két rajtbüntetést is kapott, így mindössze a 17. helyről kezdhette meg a szuzukai első futamot. A pontverseny éllovasa többedmagával vétett a szabályok ellen, amikor a második szabadedzésen és az időmérőn is túl lassan haladt a pályán. A világkupa megnyeréséért folytatott csatát tovább árnyalta, hogy az első futamot Michelisz riválisa, Esteban Guerrieri kezdhette az élről, miután a pole pozíciót elérő Tiago Monteirót szintén hátrasorolták. A büntetések után Tassi Attila a 19. helyről kezdte a futamot.
A rajtnál Guerrieri elvesztette a vezetést Niels Langeveld ellen, és kénytelen volt besorolni a 2. helyre, de Michelisz is rontott a helyezésén, csak a 18. helyen jött el, míg Tassi visszaesett a 24. pozícióba. Az élen azonban gyorsan változott a helyzet, a hondás pilóta gyorsan visszavette a vezetést audis ellenfelétől, de Langeveld szorosan mögötte maradt.
Kissé hátrébb Michelisz is visszacsúszott, az 5. körben már csak a 19. pozícióban haladt, Tassi beszorult a 23. helyen, de a 7. körben Benjamin Leuchter kicsúszott, majd Frederic Vervisch kiesett defekt miatt, ezért pályára küldték a Safety Cart, ezzel a magyar Hyundai-pilóta visszakerült a rajthelyének megfelelő 17. pozícióba két csapattársa, Nicky Catsburg és Augusto Farfus előtt.
A futam a 11. körben indult újra, így a megnövelt versenytáv miatt 15 köre maradt a mezőnynek, hogy döntésre vigyék a helyezések sorsát, de a kevés előzési lehetőség miatt nem volt nagy mozgás. Guerrieri őrizte a vezetést, Michelisz viszont feljött a 14. pozícióba, részben a szabadkártyás Mijata Ritomo és Aurélien Panis visszaesése miatt.
A középmezőny legjobbja közben egyértelműen Yvan Muller volt, aki az időmérős balesete után mindössze a 25. rajthelyet szerezte meg, de a futam kétharmadánál már a 11. helyen üldözte a hondás Ma Csinghuát, ezzel Guerrierihez hasonlóan ő is arra számíthatott, hogy faragni tud a hátrányából Micheliszhez képest, főleg, hogy a magyar versenyzőt megelőzte hyundaios márkatársa, Catsburg is.
A rádióforgalom alapján a helycsere csapatutasítás eredménye volt, a Hyundainál úgy döntöttek, Catsburgöt előre küldik, hogy támadja a Lynk & Cóval versenyző Andy Priaulx-t. Ez a 22. körben meg is történt, de rossz véget ért, Catsburg meglökte a belső ívet védő ellenfelét az 1-es kanyarnál, Priaulx pedig a falnak ütközött és kiesett.
Ismét pályára küldték a Safety Cart, Michelisz pedig két pozíciót nyert, és a 3 pontot érő 13. helyen haladt, miközben Tassi beragadt a 22. helyen. A helyzet a továbbiakban már nem is változott, mivel a mezőny a biztonsági autó mögött ért célba. Győzelmével Guerrieri átvette a vezetést Michelisztől az egyéni pontversenyben, és Muller is 2 ponttal közelebb került a magyar versenyzőhöz a 11. hellyel.
„Nagyon feszült verseny volt – nyilatkozta a győztes. – Az Audik könnyebbek és gyorsabbak az egyenesben. A rajt után összeértem Vervisch-sel, de a Honda olyan, mint egy traktor és nagyon megbízható! Langeveld bebújt, és átvette a vezetést, de később hibázott, onnantól pedig már megvolt a tempóm, hogy irányítsam a futamot."
Michelisz a vasárnap esedékes második futamon javíthat, hiszen a fordított rajtrács szabálya szerint ő indulhat majd a pole pozícióból, mielőtt ismét Guerrieri kerül majd előnybe, így a világkupa győzelemért zajló csata tovább éleződhet a szuzukai forduló során.