A magyar gyorsasági autósport legnagyobb sikerét érte el Michelisz Norbert azzal, hogy 2019-ben megnyerte a túraautó világkupát (FIA WTCR), ezzel megkoronázta a 2005-ben megkezdett, 2010 óta pedig világbajnoki szinten zajló pályafutását.
A 35 esztendős pilóta már tavaly is kiemelte, hogy milyen nagy szerepet játszott a versenyképességében az, hogy rendezett háttérrel és tapasztalattal felvértezve küzdhetett ellenfeleivel szemben, és úgy véli, a 2019-es diadala újabb lökést adhat neki.
„Alig várom, hogy ismét ilyen helyzetben lehessek – utalt a bajnoki címre a WTCR hivatalos honlapján. – Ez győzelem és a vele járó pszichológiai plusz még jobb versenyzővé tesz majd a további szezonok során. Amikor az ember megnyer egy versenyt, elég erősnek érzi magát ahhoz, hogy újabb futamokon is győzzön, a következő célja pedig a bajnokság elhódítása” – mondta, majd hozzátette, az első után újabb bajnoki címre hajtana.
Eddigi pályafutása során Michelisz több legendás helyszínen is versenyzett, ráadásul a hírhedt makaói pályán és a Nürburgringen is felállhatott a dobogó legmagasabb fokára.
Ennek ellenére maradt még tétel az autóversenyzői bakancslistáján, ezért örömmel fogadta a hírt, hogy az Ausztráliában rendezett 1000 kilométeres, bathursti verseny alternatívájaként 2020-tól 500 kilométeres versenyt szerveznek a WTCR mezőnyét is alkotó, TCR kategóriás autók részére. Ez a világkupa versenynaptárának nem része, de Michelisz nem bánná, ha az lenne.
„Ha kívánhatnék egy pályát, ahol versenyezni szeretnék, akkor Bathurst lenne az – nyilatkozta a BRC Hyundai N Squadra Corse pilótája. – Számomra az az egyik legjobb pálya a világon. Versenyzünk Makaóban és a Nürburgringen is, ha ezt kombinálhatnánk Bathursttel, az nekem álomszerű lenne” – mondta.