Jelentős megszorításokat jelentett be a túraautó-világkupa (FIA WTCR) promótere a 2020-as szezon kezdetétől, reagálva a romló piaci környezetre. A költségcsökkentést megcélzó lépéseket eredetileg 2021-re szánták, de egy évvel hamarabb alkalmazzák, amennyiben az FIA Motorsport Világtanácsa a következő, 2020. március 6-án esedékes ülésén jóváhagyja a javaslatcsomagot.
A reformot azzal indokolták, hogy kezdenek elharapózni a költségvetések, visszaszorulnak a privát csapatok és a koronavírus is hatást gyakorol a világgazdaságra. Ezzel együtt a nevezési határidőt is kitolták 2020. március 6-ig, holott a korábbi években már január végén teltházas volt a WTCR mezőnye.
A legfontosabb szabályváltozások a versenyzés formátumát érintik: ahol csak lehet, kétnapos lesz a rendezvény, mindössze egy időmérő edzés lesz, amit három részre bontva rendeznek majd meg. Ehhez kapcsolódik, hogy az eddigi három futam helyett minden helyszínen csak kétszer rajtolnak majd el a versenyzők. A Nordschleife kivételével a
a második futam három körrel hosszabb lesz majd az elsőnél. Az első futam részben fordított rajtrácsos lesz, a második rajtsorrendjét az időmérő kombinált eredménye határozza majd meg.
A hétvégék folyamán tehát két szabadedzés, egy időmérő és két futam zajlik majd, mindkettő vasárnap, ennek ellenére további közönségeseményeket terveznek a szervezők, erről azonban egyelőre nem adtak részletes tájékoztatást.
A csapatoknál dolgozók létszámát is korlátozzák, a kétautós istállóknál maximum 12-en, a háromautósoknál maximum 18-an állhatnak munkába, de maximum 10-en foglalkozhatnak az autókkal, ezt külön karszalag jelzi majd. Csökken a felhasználható gumik száma is, a Hungaroringen fejenként 18, utána minden hétvégére fejenként 12 Goodyear szettet kapnak a pilóták.
Ezek a változások szükségesek, nem kellemesek, de felelősen kell folytatnunk a működésünket
– jelentette ki François Ribeiro, a Eurosport Events igazgatója. – A WTCR promótereként nem csökkentjük a közvetítések műsoridejét és a marketing terén tett erőfeszítéseket azért, hogy megvédjük a rajongóknak kínált terméket és a csapatoknak, valamint a szponzoroknak nyújtott nyilvánosságot.”