Kihagyják a WTCR hétvégén zajló fordulóját a Hyundai ügyfélcsapatának versenyzői, köztük a világkupa címvédője, Michelisz Norbert is. Ezt a koreai gyártó jelentette be, miután az idénynyitó belgiumi hétvégén az autói nem voltak versenyképesek és a második forduló előtt is 2,5 százalékos teljesítménynövelést kaptak 95-ről 97,5%-ra.
A túraautó-versenyzésben visszatérő probléma, hogy bár az autókat egyforma szabályrendszer szerint kell építeni, azok teljesítménye és versenyképessége eltérő, ezért különböző műszaki megoldásokkal folyamatosan megpróbálják kiegyenlíteni az esélyeket. Ez és a korrekciós beavatkozások állandó konfliktusforrást jelentenek.
A Hyundai Motorsportnál úgy érezzük, hogy a vállalatnak és az ügyfélcsapataink számára sem biztosítanak egyenlő elbánást a sorozat többi résztvevőjéhez képest és nem látnak szívesen minket.
„Németországban a BRC Hyundai N LUKOIL Squadra Corse (Michelisz Norbert és Gabriele Tarquini), valamint az Engstler Hyundai N Liqui Moly Racing Team (Luca Engstler és Nicky Catsburg) képviselt volna minket” – áll a gyártó közleményében.
„Továbbra is elkötelezettek vagyunk amellett, hogy versenyautóinkkal nemzetközi szinten bizonyítsuk azok nagy teljesítményét egy olyan sorozatban, ami illeszkedik a Hyundai N márkájához.”
Amennyiben a Hyundai tényleg távol marad a hétvégétől, azzal minimálisra csökken az esély, hogy Michelisz Norbert megvédhesse a tavalyi világkupa-győzelmét, mivel a Hyundai eddigi legjobbjaként is csak a 11. helyen áll az első forduló után, két további futam kihagyása pedig reálisan behozhatatlan hátrányt okoz.
A döntést Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport igazgatója már korábban is belengette, a Touringcartimes.com-nak adott exkluzív interjúban azt mondta: „Ha az emberek nem akarják, hogy a Hyundai itt legyen, mert az előző két év során nyertünk és jó munkát végeztünk, semmi baj, nem zavarunk tovább.”
A TCR szabályok kidolgozásáért felelős WSC igazgatója, Marcello Lotti viszont kijelentette, már 2017 óta együttműködnek Adamóval és „szerintem nagyon jól tudja, hogy üdvözöljük a Hyundait, valamint szívesen látjuk a Hyundait most és a jövőben is.”
A Hyundai döntése nyomán az FIA közleményben tudatta, hogy a Eurosport Events (EEL), az FIA és a WSC is „egységes a téren, hogy küldetésnek tekintik egy sportszerű versengés megteremtését minden résztvevőnek sportszakmai, technikai és promóciós szemszögből is, és olyan platformot nyújtsanak, ami egyenlő alapokat biztosít.”
A testületek bíznak abban, hogy a Hyundai Motorsport ügyfélcsapataival „konstruktív egyeztetést” folytathatnak, közben viszont arra összpontosítanak, hogy a németországi versenyhétvégét sikeresen megrendezhessék.