86 Guerrieri Esteban (arg), ALL-INKL.DE Munnich Motorsport, Honda Civic TCR, 100 Muller Yvan (fra), Cyan Performance Lynk and Co, Lynk and Co 03 TCR, action during the 2020 FIA WTCR Race of Germany, 2nd round of the 2020 FIA World Touring Car Cup, on the Nurburgring Nordschleife, from September 24 to 25, 2020 in Nurburg, Germany - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
A tavalyi világkupa egyik esélyese, Esteban Guerrieri győzött a WTCR-szezon harmadik futamán a Nordschleifén a Lynk & Co három versenyzője előtt. Magyar szempontból nem alakult jól a verseny.
A Nordschleifén is folytatódott a Honda idei eredményes szereplése a túraautó-világkupa (WTCR) idei szezonja során. Ezúttal a tavalyi pontverseny egyik esélyese, végül az összetett 2. helyezettje, Esteban Guerrieri remekelt, aki a 2. helyről rajtolva látványos manőverrel az 1. körben körbeautózta a pole pozíciót megöröklő Yvan Mullert, majd az előnyét folyamatosan növelve megnyerte a versenyt.
A németországi helyszín nem hazudtolta meg magát, a csütörtökön rendezett időmérő estébe nyúlt, és számos büntetés is befolyásolta a rajtsorrendet. A második futam pole pozícióját Néstor Girolami szerezte meg Hondával, megelőzve a Lynk & Co versenyzőjét Yann Ehrlacher-t és a szintén hondás Tassi Attilát. Santiago Urrutia büntetése után a 10. helyezett Yvan Muller lett, ezzel megörökölte az első futam pole pozícióját.
A megszokottnál jóval hosszabb pályán a versenytáv mindössze 3 kör, ráadásul a verseny előtt eső áztatta az aszfaltot,
ezért a futam a biztonsági autó mögött rajtolt. Ez Mullernek kedvezett, hiszen könnyebb dolga volt a vezetés megvédése terén. Nem sokáig örülhetett, a Grand Prix pályát elhagyva, a klasszikus Nordschleifén nem tudta tartani Guerrierit, aki a francia versenyző agresszív védekezése ellenére is körbeautózta a Lynk & Cót, és a romló időjárás közepette magabiztos vezetést alakított ki.
Muller 2. helye később nem forgott veszélyben és a 3. kör elejéig Tom Coronel is őrizte a dobogós pozícióját, de a célegyenes végén egy koccanással Thed Björk és végül márkatársa, Yann Ehrlacher is meg tudta őt előzni. A francia pilóta az utolsó körben átvette a 3. helyet is, amikor Björk elengedte őt.
A Lynk & Cók gyorsulása révén Coronel visszaesett az 5. helyre Tassi Attila elé, aki már az első métereken Ehrlacher mögé csúszott. Úgy tűnt, hogy Tassi biztosan pontokat szerez, de a 3. körben Urrutia nekiment, ezért összetört autóval feladta a versenyt.
„Urrutia teljesen belém jött és a falba lökött. Olyan volt, mintha egy pingpong labda lettem volna, nagyon csúnya a sérülés is – utalt Tassi az autójára a verseny után. – A bal első féktárcsa darabokban volt és a kerék is levált, úgyhogy meg sem próbálhattam visszavinni az autót, hogy a srácok elkezdhessenek dolgozni rajta.”
„Fogalmam sincs, hogy [Urrutia] mire gondolt, de nagyon opportunista manőver volt a részéről, hiszen az autója sokkal gyorsabb volt és számos helyen előzhetett volna. Biztos vagyok abban, hogy a csapat csodálatos munkát fog végezni, és holnap a 3. helyről rajtolhatunk. Úgy fogok hajtani a dobogóért, ahogy csak tudok.”
Az uruguayi versenyző Tassi előtt megelőzte Girolamit, a két autó összeért és Urrutia szerint ekkor defektet kaphatott, ezért ütközött a magyar pilóta Hondájának. Sajnálta a történteket, de úgy érezte, ez is a versenyzés része. Balesetbe keveredett a Renault-t vezető Jack Young is, aki az időmérőhöz hasonlóan ismét összetörte az autóját, a Zengő Motorsport színeiben versenyző Mikel Azcona pedig műszaki hiba miatt adta fel a versenyt. Ez a sors jutott Nathanaël Berthonnak is.
Azcona mellett a magyar csapat másik két pilótája befejezte a versenyt, a mezőny végén a 10-11. helyen zártak, de így is pontokat szereztek a csapatnak. Ezt az is elősegítette, hogy a Hyundai csütörtökön úgy döntött, mind a négy autójukkal bojkottálják a hétvégi versenyeket, ezért Michelisz Norbert, Gabriele Tarquini, Nicky Catsburg és Luca Engstler nem vett részt a futamon.
A 3. futam eredménye
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!