Drasztikus lépésre szánta el magát a Hyundai vezérkara, visszaléptették ügyfélcsapataikat a túraautó-világkupa második hétvégéjétől, így Michelisz Norbert és márkatársai nem állhattak rajthoz a Nordschleifén. A konfliktus oka az volt, hogy a koreai gyártó elégedetlen azzal, ahogy a sorozatban a teljesítménykiegyenlítést alkalmazzák, és úgy érezték, hogy nem látják szívesen őket a bajnokságban.
Egyelőre semmilyen információ nem jelent meg azzal kapcsolatban, hogy a Hyundai durva akciója nyomán változik-e valami a szabályokban vagy más eljárások terén, és a gyártó sem adott ki hivatalos közleményt arról, hogy folytatják-e a versenyzést a WTCR-ben. A Eurosport Hungary megkeresésére viszont reagáltak, ebben
megerősítették, hogy a hétvégén visszatérnek a versenypályára.
A gyártó arról tájékoztatta a csatorna túraautós rovatát, hogy a visszalépés alkalmával kiadott közlemény szerint a távolmaradás csak a németországi fordulóra vonatkozott, ezért további hivatalos állásfoglalást nem terveznek a visszatérésükkel kapcsolatban.
A WTCR eddigi két szezonja során az egyéni pontversenyt mindkét esetben Hyundai-pilóta szerezte meg, 2018-ban Gabriele Tarquini, 2019-ben pedig Michelisz Norbert, és a sorozat első kiírásában a csapatversenyt is a koreai gyártó akkori ügyfele, Yvan Muller istállója érte el.
Idén viszont szerényen indult a szezon, az első forduló során Michelisz a gyártó legjobbjaként csak egy 11. helyet és egy 8. helyet tudott hozni, márkatársai pedig ennél is szerényebb eredményeket szállítottak.
Ez azt jelenti, hogy a második forduló kihagyásával a Hyundai pilótái mindössze a Zengő Motorsport magyar versenyzőit és a sereghajtó Jack Youngot tudják megelőzni.
Michelisz máris 79 pontnyi hátrányban van a 92 pontos listavezető és bajnokesélyes, Yann Ehrlacher mögött, így négy fordulóval a pontverseny vége előtt is elúszni látszik a címvédés lehetősége. A Hyundai a hétvégén a Slovakiaringen, a jövő hétvégén pedig a Hungaroringen törekedhet a felzárkózásra.