A Honda és a Lynk & Co csatáját hozta a WTCR idei harmadik versenyhétvégéjének első futama a Hungaroringen. A szombati időmérő eredménye alapján a bajnoki pontversenyben egyre jobban álló Esteban Guerrieri indulhatott a pole pozícióból, mellőle a Zengő Motorsportot képviselő Mikel Azcona kezdett, de a Cuprát hajtó spanyol gyorsan visszaesett.
Ennek köszönhetően a futamgyőzelem sorsa Guerrieri és a pontverseny éllovasa Yann Ehracher között dőlt el, és mögöttük is a Honda, valamint a Lynk & Co pilótái csatáztak a helyezésekért. Néstor Girolami a 3. helyen feltartotta Yvan Mullert, Tassi Attila pedig Azconával és a kínai márka autójával versenyző Santiago Urrutiával is megküzdött az 5. helyért.
A Cyan Racing autói gyorsabbnak tűntek a Münnich Motorsport versenyzőinél, de a Hungaroring jellege miatt nehezen tudtak komoly támadásokat indítani, Guerrieri okosan védekezett a célegyenes végén, ennek köszönhetően rajt-cél győzelmet ért el, és 23 pontos hátránnyal feljött Ehrlacher mögé a 2. helyre az összetettben.
Tassi és Azcona az 5-6. helyre ért be, a Zengő Motorsport ígéretes rajtpozícióját nem sikerült dobogós helyre váltani. Ennél is rosszabb helyzetbe került a Hyundai két élpilótája, Michelisz Norbert és Gabriele Tarquini is műszaki problémákkal küzdött, ezért kénytelenek voltak visszatérni a bokszba, és bár értékelték őket, nem tudtak érdemi eredményt elérni.
Michelisz szempontjából a fényt jelentette az alagút végén, hogy a leggyorsabb kört futotta a Hyundai volánja mögött, bár ezt üres pályán, egyedül autózva érte el, és az időmérős küszködés miatt a további két futamon csak a 15. helyről indulhatott, ami előrevetítette, hogy ezúttal a száraz pályán versenyképesnek tűnő tempója ellenére sincs sok esélye arra, hogy idén először felállhasson a dobogóra.
Meglepetésre a második futamon is volt autója a Zengő Motorsportnak az első rajtsorban, sőt, Boldizs Bence a pole pozícióból kezdhetett, miután az időmérő második szakaszában a 11. helyezett lett, de Gilles Magnus büntetést kapott, így az újoncok értékelésének magyar tagja a fordított rajtrács-szabály révén megörökölte az első rajtkockát.
Arra lehetett számítani, hogy Boldizs ezt nem tudja majd megtartani, mert a tempója jelentősen elmaradt a mögötte felsorakozó Yvan Muller és Yann Ehrlacher versenyképességétől. A Lynk & Co versenyzői nem bízták a véletlenre, már az első métereken a Cupra mellé értek, és Ehrlacher-Muller sorrendben átvették a vezetést.
A Zengő Motorsport fiatal pilótája csak a 6. helyen fordult az 1-es kanyarban, utána viszont hősiesen tartotta magát, és végül a 7. helyen ért célba a 15. helyről remekül autózó Michelisz Norbert mögött. Boldizs eleinte Tassit tartotta fel, majd a magyar versenyző helyet cserélt a pontverseny 2. helyezettjével, de Guerrieri sem bírt vele, ezzel ő lett a mezőny legjobb újonca a második futamon.
Michelisz autója ezúttal lehetővé tette a felzárkózást, és a címvédő ezt remek versenyzéssel használta ki. Már a rajt utáni pillanatokban beférkőzött a legjobb 10 helyezett közé, és az utolsó méterekig üldözte az 5. helyen célba érő Nathanaël Berthon autóját. A 36 esztendős versenyző ismét a leggyorsabb kört futotta, és a Hyundai egyetlen versenyképes tagja maradt, miután Tarquini és Luca Engstler is feladta a futamot.
Engstler a holland Tom Coronellel akadt össze, ezért beküldték a biztonsági autót, ez segített Boldizsnak, hogy visszaverje Guerrieri támadásait. Coronel áthajtásos büntetést kapott, így csak az utolsó helyen, Kismarty-Lechner Gábor mögött értékelték. Ígéretesen kezdődött a zengős Azcona versenye is, de a rajtnál összeakadt a végül a 3. helyen célba érő Jean-Karl Vernay autójával, a 2-es kanyarban keresztbe fordult, összeütközött Girolami autójával, és végül feladta a futamot.
Girolami kiesése és a többi hondás pilóta szerényebb eredményei, valamint Ehrlacher győzelme azt jelentette, hogy a francia pilóta és a Lynk & Co megerősítette a vezetést az összetett pontversenyben.
A második futamhoz hasonlóan ismét volt magyar versenyző az első rajtsorban, a harmadik futamot Tassi a 2. helyről kezdhette, miután a Q3-ban Guerrieri mögött zárt. Az esélyeit azonban rontotta, hogy Guerrieri a bajnoki címért küzd Ehrlacher-val, és a Honda ritka lehetőséget kapott a felzárkózásra, hiszen az első két sor pozícióit a japán gyártó autói foglalhatták el.
A felvezető kör során Tassi arról beszélt a rádión, hogy jó rajttal lehet esélye a győzelemre, ez azonban nem sikerült, Guerrieri jobban kapta el a piros lámpák kialvását, és Tiago Monteiro, valamint Girolami is megelőzte a magyar versenyzőt, akit meg is csúszott, így Vernay is elé tudott kerülni. Tassi ezzel az 5. helyre szorult, miközben márkatársai őrizték a dobogós pozíciókat.
A mezőny tiszta rajttal indult a 15 körös távra, Michelisz a 12. helyre jött fel, de beragadt Tarquini mögé (az 5. körben előzték meg Berthont), Boldizs és Kismarty a pontszerző helyeken kívül autózott, Azcona viszont támadni kezdte Tassit az 5. helyért. A Zengő Motorsport versenyzője a 6. kör elején előzte meg magyar ellenfelét.
Az élen is szoros küzdelem zajlott, féltávnál Guerrieri nem tudta lerázni Monteirót és Girolami is védekezni kényszerült Vernay előtt, közben Tarquini megelőzte Mullert, és támadni kezdte Ehrlacher-t a 7. helyért, Michelisz maradt a 11. helyen Santiago Urrutia mögött, ráadásul pályaelhagyás miatt figyelmeztetést is kapott.
A helyzet a 10. körben változott, Michelisz kemény csatát vívott Urrutiával, aki nem hagyta magát, de a kör végén defekt miatt kereket kellett cserélnie. Ekkor viszont már 2,5 másodperc volt Michelisz hátránya a 10. helyen Muller mögött, 4 körrel a leintés előtt, így a pontverseny szempontjából elsősorban azt kellett figyelni, hogy Tarquini átvette a 7. helyet az éllovas Ehrlacher-tól.
Közben szép manőverrel Azcona feljött a 4. helyre Vernay megelőzésével, de az élen álló Hondákat nem tudta veszélyeztetni, úgy sem, hogy az élen álló Guerrieri láthatóan feltartotta a márkatársait. Ennek ellenére a csapattól arra utasították a pilótákat, hogy változatlan sorrendben fussanak be, így végül Guerrieri ismét győzött a Hungaroringen Monteiro és Girolami előtt.