01 Michelisz Norbert (hun), BRC Hyundai N LUKOIL Squadra Corse, Hyundai i30 N TCR, action during the 2020 FIA WTCR Race of Slovakia, 3rd round of the 2020 FIA World Touring Car Cup, on the Automotodrom Slovakia Ring, from October 9 to 11, 2020 in Orechova Poton, Slovakia - Photo David Noels / DPPI
Vágólapra másolva!
Michelisz Norbert visszaesett a rajthelyéhez képest az idei első szlovákiai WTCR-futamon, Tassi javított, de így sem fért be a legjobb 10 közé. A száradó pályán fordulatos versenyt rendeztek, a hondások összecsaptak, a Lynk & Co ezúttal beleszürkült a mezőnybe.
A Slovakiaringen folytatódott az idei WTCR-szezon az első olyan hétvégén, amely során nem két, hanem három futamot rendeznek. A Hyundai autói a németországi távolmaradás után visszatértek, és Gabriele Tarquini révén az idei első dobogós helyüket is megszerezték, magyar szempontból viszont nem alakult jól a nyitány.
A szombati időmérő edzés eredménye alapján az élről az Audival versenyző Nathanaël Berthon kezdhetett, a Hyundai versenyzője, Nicky Catsburg, az Alfa Romeót hajtó Jean-Karl Vernay, az audis Gilles Magnus, majd a Hyundai duója, Gabriele Tarquini és Michelisz Norbert előtt. A Zengő Motorsportot képviselő Boldizs Bence a 15. volt, Tassi Attila mindössze a 16. helyről kezdhetett.
A versenyzők számára kedvezőtlen körülmények fogadták a mezőnyt,
ugyan napsütés uralkodott a pálya térségében, de a korábbi esőzések miatt még nedves volt a pálya, ezért többen, köztük a Hyundai pilótái is tengelyenként eltérő gumikkal (elöl slickkel, hátul esős mintázattal) kezdték a futamot.
A rajtnál hosszú, de sportszerű csatában Catsburg megszerezte a vezetést Berthontól, Magnus átvette a 3. helyet Vernay-től, Michelisz viszont csak a 8. helyen jött el, így ismét a mezőny sűrűjébe került. Boldizs és Tassi sem kezdett jól, csak a 17-18. helyen autóztak, a Zengő Motorsport színeiben küzdő Mikel Azcona is csak a 13. helyen haladt.
Luca Engstler megpördülésétől eltekintve baleset szerencsére nem történt, a pilóták vigyáztak egymásra (a további két futamra is gondolva), így zavartalanul folyhatott a versenyzés, és a kezdeti visszaesés után a magyarok is javítottak a helyzetükön. Michelisz feljött a 6. helyre és Tassi is előrébb lépett a 17. helyre, ez sajnos Boldizs kárára történt, ő az utolsó helyre csúszott.
A 3. körben az élen is változott a sorrend, a rajttól vezető Catsburg visszaesett Berthon és Tarquini mögé, sőt, a 4. kör elején Vernay a dobogóról is letaszította a Hyundai pilótáját. A holland versenyző mögött elkezdett feltorlódni a mezőny, ez Michelisznek is segített, de ekkor már látszott, hogy legjobb esetben is csak a 4. helyért zajlik a csata, Vernay elkezdett elszakadni tőlük.
Féltávnál gyorsulni kezdtek a Hondák, Néstor Girolami és Esteban Guerrieri is előzni tudott az 5. körben, feljöttek a 4-5. helyre Catsburg és Magnus legyőzésével. Catsburg abroncsai annyira túlmelegedtek, hogy hamarosan már csak a 9. helyezett volt, Michelisz is elment mellette, de a címvédő így is csak a 7. helyet tudta tartani. Azt is csupán a 7. körig, ekkor Tom Coronel megelőzte.
Tassi közben beragadt a középmezőnybe, a 16. helyen küzdött, a Zengő Motorsport két magyar versenyzője, Boldizs és Kismarty-Lechner Gábor a 19-20. pozícióban haladt, spanyol pilótájuk viszont a 10. helyre jött fel.
A végére megjelent a Lynk & Co is
A szlovákiai első futamon a pontversenyekben vezető Lynk & Co és Yann Ehrlacher a büntetősúlyok miatt nem igazán volt versenyben, de a francia pilóta a 15. helyről így is előrébb tudott jönni, az utolsó előtti körben már Micheliszt üldözte a 9. helyen, és az utolsó körben Azconával párban meg is előzték a magyar versenyzőt, aki így csupán a 10. helyen ért célba.
Az élen Berthon, Tarquini és Vernay zavartalanul befutott a dobogós helyeken, az utolsó körben a két hondás pilóta, Esteban Guerrieri és Néstor Girolami meglepetésre helyet cserélt, így Girolami a vártnál kevesebb pontot tudott faragni az összetettben a 9. helyen záró Ehrlacher-val szemben.
Ezt az argentin pilóta kifogásolta is, mert a rádión azt mondták neki, hogy nem kell aggódnia csapattársa támadásai miatt.
Magyar szempontból a Zengő Motorsport versenyzője, Mikel Azcona szerepelt a legjobban a 8. hellyel. Michelisz a 10. pozícióban ért célba, Tassi az utolsó körökben nagyot lépett előre a 11. helyre, Boldizs a verseny végén a bokszba hajtott, Kismarty-Lechner pedig a 20. helyezett lett.
Az 5. futam eredménye
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!