Magyar szempontból a WTCR harmadik szlovákiai futama nyújtotta a legjobb lehetőséget, hiszen Michelisz Norbert a szombati időmérő eredménye alapján a 2. rajtkockából kezdhette a versenyt, bár az első két felvonáson látottak alapján úgy tűnt, minden rutinra és szerencsére is szükség van ahhoz, hogy a bajnoki címvédő az idei első dobogós helyezéséért küzdhessen a Slovakiaringen.
Az élről az audis Berthon indulhatott, Micheliszt a 3. helyről márkatársa, Nicky Catsburg is szorongatta, a 4. helyről pedig a második futamot megnyerő Tom Coronel igyekezhetett, szintén Audival. A Honda számára érzékeny veszteséget jelentett, hogy a második futamon történt balesetek miatt Tassi Attila és a bajnoki címért küzdő Néstor Girolami sem tudott indulni a futamon.
Michelisz jól kapta el a rajtot, de nagyon köpörögtek a kerekei, ennek ellenére átvette a vezetést a rajt után. Az öröm nem tartott sokáig, a magyar versenyzőt Vernay meglökte és bár bravúrosan a pályán maradt, csak a 14. helyen folytathatta a versenyt. A Hyundai balszerencséjét tetézte, hogy Gabriele Tarquinit is kiforgatták a rajtnál, így lényegében csak Catsburgre számíthattak.
Az 1. kör végén Catsburg vezetett Vernay és Berthon előtt, a futam elejének egyik legjobbja a Zengő Motorsport színeiben versenyző Mikel Azcona volt, feljött a 7. helyre, és az 5. kör elején megelőzte Santiago Urrutiát is a 6. helyért. A Lynk & Co tempója ezúttal sem volt kiemelkedő, ez elsősorban a hétvégére kiosztott büntetősúlyoknak köszönhető.
Ez azonban Azconát nem foglalkoztatta, remek tempójának köszönhetően levadászta az 5. helyezett Guerrierit is, aki Girolami kiválása után a Honda éllovasa lett a bajnoki címért zajló küzdelemben.
A rajtnál látott csetepaték után lenyugodtak a kedélyek, Catsburg, Vernay és Berthon tartotta az első három helyet, Azcona hátránya bő 3 másodperc volt a 4. helyezett Magnus mögött, és a spanyol pilóta is lerázta Guerrierit. A mezőny sűrűjében Michelisz megelőzte a szabadkártyás Fulint, így visszaszerezte a 13. helyet, és nem sokkal később Aurélien Comte is mögé szorult.
Michelisz a 7. körben folytatta a felzárkózást, az egyenesekben hiába volt gyorsabb Yvan Muller alatt a Lynk & Co, a magyar versenyző remekül helyezkedve, sportszerű csatában megelőzte ellenfelét, és a 11. helyen folytatta a küzdelmet. A továbbiakban elsősorban a 6. helyezett Guerrierinek kellett aggódnia Coronel miatt, a holland pilóta a 10. kör elején át is vette tőle a pozíciót.
Az utolsó körre is maradt még akció, Michelisz a célegyenes végén beszúrt a pontverseny éllovasa, Ehrlacher mellé, ezzel a 10. helyen zárta a futamot, ami nagyon ígéretes lehetőség volt, és de a magyar pilóta önhibáján kívül elesett attól, hogy megszerezze idei első dobogós helyezését vagy akár győzelmét, amit márkatársa, Nicky Catsburg szerzett meg helyette.
A dobogós pozíciókat Vernay és Berthon érte el, de a francia versenyző esetében elképzelhető, hogy a futam után vizsgálat indul a rajtbaleset miatt, ez a 4. helyezett Magnusnek kedvezhet. A versenysorozat a jövő hétvégén a Hungaroringen folytatódik.