A Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség (HUMDA) és Sebestyén Péter közös sajtótájékoztatón jelentette be, hogy a motorversenyző rövid szünet után visszatér a Supersport-világbajnokság mezőnyébe. Sebestyén korábban négy évet töltött el a Superbike alsóbb kategóriájában.
A 27 éves pilóta ráadásul annál az Evan Brosnál kap lehetőséget, amelynek aktuális versenyzője tavaly és tavalyelőtt is világbajnoki címet szerzett, a mostani idényben pedig Steven Odendaal személyében szintén harcban vannak az összetettbeli elsőségért.
Sebestyén a július 23-a és 25-e között megrendezendő hollandiai hétvégén mutatkozhat be az istálló színeiben.
A magyar versenyző kihagyta a szezon első három fordulóját, így a bajnokságot tekintve természetesen nem lehetnek vérmes reményei. A maradék kilenc hétvégén az a célja, hogy felnőjön arra a szintre, amit egy ilyen élcsapat megkövetel tőle.
„Ez az első év, hogy a technikától kezdve minden adott ahhoz, hogy kihozzam magamból a maximumot, de sportolóként azért nehéz megvalósítani, hogy tényleg minden összeálljon és kijöjjön a csúcsforma – nyilatkozta az Origo Sportnak. – Az idei évben arra fogok törekedni, hogy az elejétől felépítsem magam, eljussak eddig a csúcsformáig és megmutassam azt, ami bennem van.
Az előző években, valamint az idei szezonban is láttuk, hogy a technika adott ehhez, úgyhogy szeretnék felnőni a feladathoz, és ott akarok lenni a mezőny elején.”
Az év elején úgy tűnt, hogy Sebestyén egy újonnan alakult magyar csapatban folytathatja pályafutását, ám a Racing Team Hungaryvel végül kútba esett a megállapodás. A magyar versenyző a sajtótájékoztatón elárulta, Fabio Evangelista, az Evan Bros csapatfőnöke már 2019-ben megkereste, ennek ellenére nem sikerült gyorsan megállapodniuk. Ugyanakkor Sebestyén nem akart mindenáron már az idénynyitón szerepelni, inkább kivárta a jó lehetőséget.
„Természetesen törekedtünk arra, hogy már az első futamon ott lehessek, de így alakult – mondta. – Ez egy elég komplex folyamat, az is nagyon fontos tényező, hogy a csapat azért szeretne velem versenyezni, és azért csatlakozhatunk hozzájuk, mert látnak bennem potenciált, és a csapatfőnök is már korábban felfigyelt rám. Ők is törekednek arra, hogy meg tudják teremteni ezeket a technikai feltételeket. Nem kezdenek bele úgy egy szezonba, hogy a folytatással kapcsolatban akár csak egy kicsi kérdőjel is van, és mostanra jutottunk el oda, hogy mindannyian ki tudjuk jelenteni, hogy száz százalékig képesek vagyunk koncentrálni a feladatunkra, ezért kellett ennyit várni a bejelentésre.
Nekem ez volt a tervem, inkább vártam és készültem arra a lehetőségre, hogy egy élcsapatnál tudjak versenyezni.”
2023-tól jó eséllyel nem csupán MotoGP-, hanem Superbike-futamokat is rendeznek a hajdúnánási versenypályán. Talmácsi Gábor, a gyorsaságimotoros vb 125 köbcentiméteres kategóriájának 2007-es győztese a HUMDA igazgatósági tagjaként volt jelen a sajtótájékoztatón, és ennek kapcsán kijelentette, már csak apró részletekben kell megállapodniuk a feleknek. Sebestyén ezzel megkapta az esélyt, hogy az első évben hazai versenyzőként ott lehessen a mezőnyben, és bár addig lenne még lehetősége az előrelépésre, neki rövidtávon az a legfontosabb, hogy a jelenlegi kategóriájában legyen sikeres.
Ez nyilván nem idén fog megtörténni, de az elkövetkezendő egy-két évben először a Supersportban szeretnék világbajnoki címet szerezni
– jelentette ki. – Nem vagyok az a típus, aki félbehagy valamit, úgyhogy nekem most ez a feladatom. Ha ez megvan, akkor szeretnék akár a MotoGP középső géposztályában [Moto2 – a szerk.] vagy a Superbike felső kategóriájában elindulni."
Sebestyént anno hatalmas reménységnek tartották, sokan az új Talmácsit látták benne. 2010-ben, 16 évesen be is mutatkozhatott a 125 köbcentiméteres világbajnokság mezőnyében egy Apriliával, majd egy évvel később egy KTM-mel folytatta. Összesen 13 futamot teljesített, amelyeken nem szerzett pontot, majd a gazdasági világválság utóhatásai miatt más kategóriában kellett folytatnia pályafutását.
2012-ben a német bajnokságban indult, egy évvel később pedig már az Európai Junior Kupában vett részt a Superbike európai állomásain, itt a 6. helyet szerezte meg az összetettben. 2014-ben és 2016-ban a Superbike-ban kapott lehetőséget, ahol előbb egy BMW-vel, majd egy Yamahával próbálkozhatott, egyetlen pontját utóbbival szerezte Jerezben.
A kettő között egy másik betétszériában, a Superstock 1000-ben szerepelt, ahol nyolc futamból egyszer végzett pontszerző helyen.
2017-ben mutatkozott be a Supersportban, ahol eddig négy idényt töltött. Másfél évig egy Kawasakin ült, majd 2018-ban a Hondához igazolt, amellyel a következő idényben a táblázat 11. pozíciójában zárt. Tavaly Tóth Imre csapatában, egy Yamahával indult, végül a 13. helyen fejezte be a szezont.