Hatalmas érdeklődés kísérte az új sportágként népszerűsített gyorsasági akadályrepülő versenyt (hivatalos nevén 1. Nemzetközi Red Bull Gyorsasági Akadály-repülőverseny). Ugyan a hivatalos program délután háromkor kezdődött, sokan már szombat délelőtt autóba ültek, és hosszú tömött sorokban igyekeztek a tököli repülőtérre: a főváros felől érkezők a Halásztelek tábla után csak lépésben tudtak haladni egészen a volt katonai reptér bejáratáig.
A délelőtt érkezőket üres kifutó, borús, esőre hajló idő egy-két étel- és alig valamivel több italárusító sátor várta. Az alulméretezett vendéglátást jól mutatta, hogy már délelőtt hosszú sorok kígyóztak a pecsenyesütők előtt, ételhez jó órás sorbaállással lehetett csak hozzájutni.
Aki ennivaló helyett inkább látnivalóra vágyott, annak a műsor kezdetéig maradtak a nézőtér két oldalán felállított kivetítőkön bemutatott repülős és extrém sportos videoklipek. Ezeket időnként megszakította a légiverseny kiötlőjével készített villáminterjú felvétele: "Besenyei Péter vagyok, feketeöves horgász". A rutinosabbak gyorsan elbattyogtak a kiállított gépekhez és a kordonok mögül szemlélték a Szuhojokat, Extrákat és más műrepülőket, az öreg Li-2-est, és két amerikai katonai gépet, egy második világháborús Chance Vought F4U-4 Corsairt, és egy háború utáni North American T-28 Trojan gyakorlógépet. Az eseménytelen, szemerkélő esővel "tarkított" délelőttöt csak időnként rázta fel egy-egy repülő leszállása, és a tévés helikopter zümmögése.
A nap fénypontjának szánt akadályverseny előtt légibemutatókat tartottak a meghívott vendégek - a Li-2-es kezdte a sort. Elrepült néhányszor a kifutó felett, majd jó magasra fölszállt és széljelző szalagok kidobása után ejtőernyősök ugrottak ki belőle. A Li-2-est sárkányrepülősök követték - egy motorral húzta motor nélküli társát. Utóbbi szép bemutatót tartott piros csíkot húzva maga után.