Váratlan felfedezés: ebben a két életkorban kezdünk el a leggyorsabban öregedni

Egy új tanulmány feltárja, hogy az emberek mely életkorokban mennek át a legdrámaibb változáson és az eredmény meglepte a tudósokat.

Egy új kutatás kimutatta, hogy a testünk mely életkorban megy keresztül a legdrámaibb változáson. A Nature Ageing című folyóiratban közzétett tanulmányban a kutatók 108 ember adatait használták fel, akiket az öregedés biológiájának jobb megértése érdekében vizsgáltak. A vizsgált 25 és 75 év közötti emberek több ezer különböző molekulájának, valamint mikrobiomjának felmérésekor a tudósok azt találták, hogy számuk nem fokozatosan változik. A tanulmány két időszakot emelt ki - a 44 és 60 éves életkort

A negyvenes éveink közepén bekövetkező változások kiugró értéke meglepte a tudósokat.

Először azt hitték, hogy a menopauza vagy a perimenopauza okozta kiugrást, de amikor a vizsgált csoportot nemek szerint szétbontották, azt találták, hogy a változás a negyvenes éveik közepén járó nőknél és a férfiaknál is megfigyelhető. Michael Snyder, az amerikai Stanford Egyetem genetikai tanszékének vezetője, a tanulmány szerzője azt mondta:

Nem fokozatosan változik a testünk az idő múlásával, hanem valóban drámai változások következnek be két különböző életkorban. Kiderült, hogy a 40-es évek közepe az egyik ilyen időszak, és a 60-as éveink eleje a másik.

A kutatók szerint azonban e változások főként életmódbeli tényezőkhöz köthetőek és nem biológiai tényezőkre vezethetők vissza. Például az alkohol-anyagcsere működési zavarai az emberek negyvenes éveinek közepén jelentkeznek azoknál, akik több alkohol fogyasztanak - mivel ez az életszakasz gyakran stresszes.

Bármi is okozza ezeket a változásokat, ezen kiemelt időszakok létezése azt jelzi, hogy az embereknek ilyenkor különösen oda kell figyelniük az egészségükre. Mindkét életszakaszban sok testmozgást javasolt végezni a szív védelme és az izomtömeg fenntartása érdekében, és a negyvenes éveinktől érdemes kevesebb alkoholt fogyasztani, mivel a szervezet alkohol lebontási képessége lelassul - írja az Independent.

Korábban arról is beszámoltunk, hogy gyilkol és pusztít a hozzáadott cukor, mivel felpörgetheti testünk biológiai óráját, és gyorsabban öregszünk tőle. Egy cikkünkben pedig kitértünk arra is, hogy kutatók alátámasztották az állítást, miszerint a korai életkorban elszenvedett gyász gyorsíthatja az öregedést.