Az Art Institute of Chicago szeptember 22-én nyitja meg a "Van Gogh and Gauguin: The Studio of the South" (Van Gogh és Gauguin: Műterem délen) című kiállítását, melyet a posztimpresszionizmus két legjelentősebb képviselőjének 130 festményeiből rendeznek. A tárlatra szeretnék felhívni az utca emberének figyelmét is, vagyis azokét, akik kiállításra nem járnak, csak a járdán, ezért szokatlan "reklámkampányt" indítottak. Felkértek 12 fiatal alkotót a város Gallery 37 nevű művészcsoportjának tagjai közül, hogy másolják rá a két festő képeit kábelaknák fedeleire.
Az "akcióban" részt vevők közel negyven fedelet dekorálnak ki, többek között Van Gogh Napraforgók című festményével, Gauguin tájképeivel, valamint a két festő önarcképeivel. A több mint kilencven kilót nyomó fémtárgyakra akril festékkel felvitt reprodukciókat Chicago belvárosának közel negyven pontján helyezik majd el. A járdába süllyesztett műalkotásokat védőbevonattal látják el, hogy ellenálljanak az elemeknek - és a járókelőknek. Az ötlet egyébként az Ameritech telekommunikációs cégtől származik, amely 1999-ben másfélmillió dollárt adományozott a chicagói művészeti intézetnek.
A fedélre dolgozó művészeknek igazi kihívást jelentett a sík képeket rovátkolt fémfelületre átvinni. "Talán ez majd egy kis színt visz az utcák szürkeségébe" - vélte egyikük, a 21 éves Jerard Wallace.
Ajánlat:
Korábban: