Egy kísérlet során 232 vizsgált személyt kértek meg, hogy nézzenek meg és értékeljenek hatvan darab ételfotót. A kísérlet egyik felében csak édes, a másikban csak sós ételekről voltak fotók. Miután a képeket megnézték, és értékelték aszerint, mennyire találják kívánatosnak a rajtuk levő ételeket, a résztvevők mindegyikével sós mogyorót etettek.
Ezt követően az alanyoknak osztályozniuk kellett, hogy mennyire esett jól nekik az étel. A végeredmény az lett, hogy a sós ételekről készült fotókat nézegetőknek kevésbé ízlett a földimogyoró, mint azoknak, akik sütikről és csokiról nézegettek képeket.
Mivel a kutatók ügyeltek arra, hogy földimogyoró még csak véletlenül se szerepeljen a képeken, azt feltételezik, hogy a jóllakottság-érzés nem egy adott étellel kapcsolatban lép föl, hanem ízekkel, ételtípusokkal kapcsolatban. A módszer egyetlen problémája, hogy elég sok képet kell alaposen megnézni ahhoz, hogy az agyunk elkezdje a jóllakottságot érezni, úgyhogy arra valószínűleg várni kell, hogy hatékony diétás módszert építsenek a képnézegetés köré.