Sok zöldség fogy, de nem elég
![vitamintörténelem, Zöldségárus Balin](https://cdn.origo.hu/2023/12/PNvnlPaHjJmb5Y4LEK3SquQqjTFr9W1euWH1g7-WbN4/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2RkMzBjYTE1MTlkODRlNzI5NzgwZDY5ZmI2OGFlMzQw.webp)
A hazai fogyasztók között egyelőre nem divatos az egészséges táplálkozás, derítette ki a GFK piackutató intézet. A megkérdezettek ötven százaléka azt eszi ami ízlik neki, és csak minden tizedik fogyaszt kizárólag egészséges, vagy annak gondolt ételeket. Ennek ellenére a zöldség,- és gyümölcsfogyasztás magasnak mondható: a válaszadók 97, illetve 95 százaléka szívesen fogyasztja.
Százból 28 vásárlói kosárba kerül friss zöldség vagy gyümölcs, tehát minden harmadik vásárlás tartalmaz vagy az egyik, vagy a másik csoportból valamit, viszont a zöldség és gyümölcs az összes napi vásárolt terméknek még mindig nagyon kicsi, mindössze 10 százaléka.
Zöldség egész évben, gyümölcs nyáron
Gyümölcsre főleg nyáron költünk, a felmérés szerint július-augusztus jelenti a fogyasztási csúcsot. A zöldség egész évben egyenletesebben fogy, és két időszak is van, amikor megelőzik a gyümölcsöket: szeptember-november és április-június.
Fontos, hogy magyar legyen
A GFK erednményei azt mutatják, hogy a zöldség és gyümölcs – mint minden friss áru - vásárlásakor a fogyasztóknak fontos a magyar eredet.
A Mennyire fontos önnek vásárláskor a termék magyar eredete? kérdésre az ötös skálán, ahol 1=egyáltalán nem fontos, 5=nagyon fontos volt, gyümölcsök esetében a válaszok átlaga 3,4, zöldségek esetében pedig 3,6 értéket ért el.
A termék hazai eredetére hasonlóan odafigyelnek a vásárlók a friss tőkehús, tojás és húskészítmény kategóriák esetében.