Háromezer főt kérdeztek a Shell és a Caffé Perté megbízásából. A kutatás a fogyasztási adatokon túl a benzinkutak és a kávé kapcsolatára is rávilágít. A kapott adatok megerősítették, hogy a válaszadók 84 százaléka tartja magát rendszeres fogyasztónak, 79 százalék pedig figyelembe veszi az elérhető kávékínálatot, amikor töltőállomást választ.
A válaszadók összesen
43 százaléka nyilatkozta, hogy naponta többször is kávézik,
és csupán 1 százalékra tehető azok aránya, akik soha nem hódolnak ennek a szenvedélynek. A felmérés szerint az egyes kávétípusok népszerűségét tekintve egyértelműen a presszókávé győzedelmeskedik, hiszen 46 százalék jelölte meg ezt a klasszikusan tej nélkül fogyasztott típust. A népszerűségi versenyben második helyen végzett 22 százalékával a kapucsínó, míg a harmadik helyet a tejes latte szerezte meg, amelyet a válaszadók 16 százaléka részesít előnyben.
A felmérésben résztvevők több mint háromnegyede válaszolta, hogy szokott benzinkúton kávézni, közülük 43 százalék havonta többször is, igaz,
az is kiderült, hogy legtöbben, 56 százalékunk természetesen otthon fogyasztja.
A megkérdezettek alig több mint negyede issza a munkahelyén, 14 százalékuk pedig kávézóban illetve étteremben.