Ha van valami, amitől a dietetikusok óva intik a fogyasztókat, akkor az az előre elkészített ételek kategóriája. Ezért a zacskós és poharas levesek sem mondhatóak javasolt élelmiszernek, de mivel rendkívül gyorsan lehet belőlük egy tál meleg ételt készíteni, népszerűségük töretlen. Különösen, mivel hagyományosan olcsók, Japánban átlagosan 2-500 forintnyi jenbe kerülnek.
Az instant levespiac egyik nagy ázsiai neve,
a japán Nissin vásárlói igények alapján úgy döntött, eljött az ideje a „minőségibb” verziónak.
A két ízben piacra kerülő leveseket április 11-től kezdik el árulni a többinél mintegy húsz százalékkal drágábban, egyelőre csak a szigetországban.
Börtönből a milliárdokig
Amikor Ando 1958-ban több hónap kísérletezés után feltalálta az instant tésztát, még nem voltak hasonló, percek alatt összedobható ételek. Csak egy kis forró víz kellett, amit bárki rá tudott önteni – nem csoda, hogy előbb Japánban, majd Ázsia többi országában is lendületesen elterjedt. A cége komoly felvirágozását azonban a Cup Noodle, azaz a papírcsészében előre csomagolt verzió hozta el – 1971-ben mutatta be, és ezzel az amerikai piacon is sikert aratott. Innentől az ebédhez tényleg nem kellett más, csak egy kis forró víz.Az új levesek fantázianeve „Luxus sűrű cápauszony íz” és „Luxus teknős húsleves íz”. Nevével ellentétben a cápauszonyízű leves
nem tartalmaz valódi cápaszármazékot, csak az uszony zselatinból készült utánzatát.
Viszont a teknősízű levesbe kerül valami, amit teknőspornak neveznek.
A Japan Times beszámolója szerint a gyártó azt ígéri, a luxusleveseket poharanként 1000 mg kollagénnel dúsítják, ettől sűrűbb és bőségesebb lesz az állaga.
Az eddigi, elsősorban fiatalokból álló célcsoport helyett a Cup Noodles Rich, azaz „gazdag” elnevezésű leveseit a Nissin az idősebb korosztálynak szánja. Ha a vásárlók szeretik majd a luxus készterméket, a cég természetesen más piacokon is megjelenhet vele.