Vágólapra másolva!
Brit civil szervezetek szerint az olimpia mostanra a silány, egészségtelen ételek reklámozásáról szól leginkább.
Vágólapra másolva!

Londonban a Coca-Cola és a McDonald's volt az olimpia két legnagyobb támogatója, és most, Rióban is ott vannak az élen. A brit Children's Food Campaign nevű szervezet szerint nem jól van ez így, rossz hatással van a gyerekekre, ha egészségtelen ételekkel kötik össze a sportot.

„Első kézből tudjuk, még a 2012-es londoni játékokról, micsoda műkajamarketing az olimpia” – mondta Malcolm Clark, a civil szervezet vezetője a Guardiannek. Clark szerint Rióban pontosan ugyanez történik, a cukros ételek gyártói a sportot használják fel, hogy minél több terméket adjanak el.

Folyton csak a cukor Forrás: Coca-Cola

Clark külön kiemelte a brit olimpiai csapat támogatóját, a Kellogg'sot, ami nemcsak az angolokat, de például a leghíresebb amerikai tornásznőt, Simone Biles-t is szponzorálja, és így felhasználja hirdetéseiben. A gyermekétkeztetési aktivista azt sérelmezi leginkább, hogy az olimpiával kapcsolatos hirdetésekben a gyártók nem az egészséges(ebb) termékeiket mutatják elsősorban, hanem a legmagasabb cukortartalmúakat.

Limitált szériás, olimpiai cukor Forrás: M&M

Clark csak az Aldit dicsérte meg, amely kampányában a hazai gyártásra, friss zöldségre és gyümölcsre koncentrált a zsír és a cukor helyett.

Mindenki cukrot eszik a Pöttyös-kampányban is Forrás: youtube

A magyar olimpiai csapat főbb támogatói között a Coca-Cola és a McDonald's mellett a Pöttyös Túró Rudit találjuk még meg, ami ugye cukortartalmának és a kakaós bevonónak köszönhetően szintén nem tartozik a világ legegészségesebb ételei közé.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!