Londonban a Coca-Cola és a McDonald's volt az olimpia két legnagyobb támogatója, és most, Rióban is ott vannak az élen. A brit Children's Food Campaign nevű szervezet szerint nem jól van ez így, rossz hatással van a gyerekekre, ha egészségtelen ételekkel kötik össze a sportot.
„Első kézből tudjuk, még a 2012-es londoni játékokról, micsoda műkajamarketing az olimpia” – mondta Malcolm Clark, a civil szervezet vezetője a Guardiannek. Clark szerint Rióban pontosan ugyanez történik, a cukros ételek gyártói a sportot használják fel, hogy minél több terméket adjanak el.
Clark külön kiemelte a brit olimpiai csapat támogatóját, a Kellogg'sot, ami nemcsak az angolokat, de például a leghíresebb amerikai tornásznőt, Simone Biles-t is szponzorálja, és így felhasználja hirdetéseiben. A gyermekétkeztetési aktivista azt sérelmezi leginkább, hogy az olimpiával kapcsolatos hirdetésekben a gyártók nem az egészséges(ebb) termékeiket mutatják elsősorban, hanem a legmagasabb cukortartalmúakat.
Clark csak az Aldit dicsérte meg, amely kampányában a hazai gyártásra, friss zöldségre és gyümölcsre koncentrált a zsír és a cukor helyett.
A magyar olimpiai csapat főbb támogatói között a Coca-Cola és a McDonald's mellett a Pöttyös Túró Rudit találjuk még meg, ami ugye cukortartalmának és a kakaós bevonónak köszönhetően szintén nem tartozik a világ legegészségesebb ételei közé.