Az édes ízek rajongójaként nagy élvezettel fogyasztom a szaloncukrot, de a tényeket képtelen vagyok nem észrevenni: felesleges cukorfogyasztásra ösztönöz, másrészt a díszítés miatt rengeteg megy belőle pocsékba.
Ettől függetlenül nagy örömmel vágtam bele a marcipános szaloncukor tesztelésébe, mert komolyan érdekelt, hogy áll pillanatnyilag a piac. A stabil, régi résztvevők mellett ugyanis megjelentek új szereplők is, akik egészen más szintű termékekkel színesítik a kínálatot.
Gyerekkoromban a zselés volt a kedvencem, de ezzel az ízzel kapcsolatban évek óra horrorisztikus tapasztalataim vannak, ezért a jóval biztonságosabbnak tűnő marcipánosat választottam ki tesztelésre, és nem is csalódtam.
Akadt néhány olyan, amitől tesztcsapatunk minden egyes tagja elborzadt,
de az ízesített, különlegesebb változatok között is találtunk csodálatosat.
Nem nagyon van olyan üzlet, ahol karácsony előtt ne találnánk a polcokon valami ismertet vagy éppen gazdaságos sajátmárkásat. És akkor még ott vannak a kisebb magyar cégek, a kézműves csokoládésok is, akik szintén beszállnak a versenybe.
Furcsa módon azonban sem a név, sem a kézműves háttér nem jelent automatikus garanciát. A több órás kóstolás során arra jutottam, hogy
a szaloncukor is olyan, mint a legtöbb édesség: az érzelmi viszony a meghatározó.
Akadt ugyan több tesztelő is, aki csak a buli kedvéért csatlakozott, és megváltozott a véleménye, de volt, akit nem sikerült megingatni. A gyerekek véleményét is figyelembe vettük, négyen is jelen voltak és ettek; még a marcipánt nem kedvelők is rájöttek végül, hogy talán csak nem a megfelelő terméket kóstolták eddig.
Egyértelmű, hogy a szaloncukornak bizonyos módon kell kinéznie, viselkednie, ízlenie, és az ezektől való eltérést a konzervatívabb kóstoló akkor sem honorálja, ha ez minőségi javulást eredményez. Több céget kizárt, hogy nem országos terjesztésűek, sőt nincs webshopjuk sem, így nem elérhetőek bárki számára.
Szerencsére a Demeter és a Bakos Marcipán termékeit mindenki megveheti online, így csak került kézműves termék az asztalra, de
legnagyobb meglepetésünkre egy sajátmárkás termék fej fej mellett végzett velük.
A leggyengébbtől haladtunk a legjobbak felé, de azért a vége felé már komoly átfedések voltak, és bizony a speciális ízek is rendesen megosztották a népet.