December végén a japán Kentucky Fried Chicken alapítóját, Sanders ezredest egyszeriben piros ruhába öltöztetik képeken és szobrokon egyaránt, mintha egyfajta Mikulás-pótlék lenne. A történet még 1970-ben kezdődött.
A KFC későbbi elnöke, Takesi Okavara ugyanis meglátta a lehetőséget az akkor még hiányzó helyi karácsonyi szokásokban, és a
pulyka helyett a csirkét ajánlották a vásárlóknak.
Külön ajánlatot is készítettek Christmas Party Barrel, azaz karácsonyi bulivödör névvel. 1974-re a "Kentucky-t karácsonyra" mottó országossá vált, és mivel a japánoknak nem voltak saját szokásaik, de tetszett nekik a karácsony, ezért magukévá tették.
A japán KFC speciális karácsonyi csomagjai mostanra már jóval komplexebbé váltak (majdnem azt írtuk, hogy kifinomult, de hát mégiscsak gyorskaja ez, akárhogy szépítik), a csirke mellett köreteket, tortát, sőt, bort is adnak 30-50 dollárért, azaz 8-14 ezer forintért. A szolgálatás annyira beépült, és népszerű, hogy amint a mellékelt videón látható, sorban állnak érte.
A statisztikák szerint minden évben mintegy 3,6 millió japán család eszik gyorséttermi sült csirkét karácsonykor, ennek köszönhetően a KFC decemberben megtízszerezi bevételeit, a BBC szerint ez a hónap adja a cég éves bevételének harmadát. Ügyes!