A jó ár-érték arányú, minőségi, friss és ízletes termékeket részesítjük előnyben, amelyek még az egészségünk megőrzéséhez is hozzájárulnak – derült ki a Gfk Hungária friss kutatásából. Egyre tudatosabbá válunk: naponta többször eszünk keveset, és olyannyira vonzó számunkra a hazai termék, hogy még az árakkal szemben is előtérbe helyezzük. Az adatok szerint tavaly a hús, valamint a tojás után a zöldség és a gyümölcs eredeténél figyeltek arra a legtöbben, hogy hazai legyen.
A magyarok közel 90%-a fogyaszt naponta vagy hetente több alkalommal zöldséget, egyharmaduk salátát, s több mint 80%-uk gyümölcsöt.
Gyümölcsök közül az almát, zöldségek közül pedig a burgonyát keressük a piacokon, ezeket követi a dinnye, a banán, illetve a paradicsom, paprika és a vöröshagyma.
A magyarok összesen több mint 330 milliárd forint értékben költöttek friss zöldségre, illetve gyümölcsre 2016-ban, ami a napi fogyasztási cikkek éves forgalmának valamivel több mint tizede volt.
A Budapesti Nagybani Piacon évente körülbelül 400-450 ezer tonna zöldséget és gyümölcsöt értékesítünk, és ebből a hazai termékek aránya 60-62%
– mondta Klucsik Zoltán, a Budapesti Nagybani Piac marketing és fejlesztési igazgatója.