A világ egyik legjelentősebb borkiállítás sorozatának kínai állomására érkeztek meg a magyar borok, amelynek a Shanghai New International Expo Centre (SNIEC) adott otthont. A közösségi magyar stand központi kóstolózónával várta az érdeklődőket, ahol a társkiállítók borait ismerhették meg a vendégek.
Emellett a napi három alkalommal szervezett, különböző tematikájú szakszemináriumok is lehetővé tették, hogy a változatos, minőségi magyar borok felhívhassák magukra a figyelmet: bemutatkozott a világ legegyedibb édesbora, a tokaji aszú, de a vörösek is nagy hangsúlyt kaptak.
A kurzusok keretében Szik Mátyás, Örökös Magyar Bajnok sommelier tartott előadást a látogatóknak, akik teljes és hiteles képet kaphattak a magyarországi borászat és bortermelés jelenéről, jövőjéről, valamint a bemutatott borokról.
A sanghaji magyar főkonzulátus közreműködésével a borismereti képzésekben résztvevő kínai hallgatók ismerkedhetnek meg a magyar borokkal, a nagyközönség pedig Sanghaj egyik legrangosabb éttermében, a Roosevelt Házban kóstolhatja meg a tételeket.
Kína, a Magyarországról exportált borok euróban kifejezett értéke szerint a 9. legnagyobb exportpiaca:
a KSH tavalyi adatai alapján összesen 3 908 830 euró értékben exportáltunk bort Kínába. Az eladott mennyiség alapján – hektoliterben kifejezve – pedig a magyar borok
11. legnagyobb felvevőpiacának számít Kína.
A magyar borokat a balatoni Kristinus Borbirtok, a tokaji Grand Tokaj, a Patricius Borház, a Tarcellier, a Tokaj-Hétszőlő Szőlőbirtok, a Zsirai Pincészet, a szekszárdi Vida Pincészet, valamint a villányi Bock Pince, a Csányi Pincészet, a Malatinszky Kúria és a Vylyan Pincészet képviselte Kínában.