Az egészséges életmód iránti igény folyamatosan nő a magyar lakosság körében – derült ki a
Budapesti Nagybani Piac és a GfK Hungária friss kutatásából. Egyre többen tartják szem előtt a
kedvező ár-érték arány mellett, hogy tápláló, egészséges élelmiszerek kerüljenek az asztalra: a megkérdezettek 53%-a kifejezetten idegenkedik a félkész termékektől.
A felmérésből az is kiderül, hogy az elmúlt években folyamatosan növekedett a zöldség- és gyümölcsfogyasztás, illetve a friss árut legszívesebben a piacon szerezzük be. Ráadásul a kiváló minőség mellett a származási helyet is figyelembe vesszük:
lehetőleg magyar áru kerüljön az asztalra.
A 2000-es évek elején a válaszadók mindössze 52%-a figyelt oda tudatosan a testsúlyára, ez
mára 76%-ra emelkedett. Emellett nőtt a rendeszeresen sportolók aránya is: 43%-ról 73%-ra.
A kutatás arra is kitért, hogy milyen élelmiszereket és italokat fogyasztunk a munkahelyünkön. Ez eredmények igazán biztatóak, hiszen a lista élén a kávé, a csapvíz, az ásványvíz, a zöldségek és gyümölcsök, tehát az egészségtudatos táplálkozás alapjai állnak.
A felmérés szerint ismét népszerűvé vált a piacozás, ugyanis a válaszadók valamivel több mint fele vásárolja rendszeresen a piacon a zöldséget és a gyümölcsöt.
Ez azért van, mert a jó minőségű, egészséges, finom élelmiszereket és a termelői árukat keressük.
A kutatás eredményét saját tapasztalataink is alátámasztják. Az egészségtudatos életmód népszerűségének növekedésével egyre többen keresik a zöldségeket és gyümölcsöket.
– mondta el Klucsik Zoltán, a Budapesti Nagybani Piac marketing és fejlesztési igazgatója.
Szintén biztató adat, hogy a magyarok közel 90%-a fogyaszt naponta vagy hetente több alkalommal zöldséget, egyharmaduk salátát, és több mint 80%-uk gyümölcsöt.