Növekszik a bor iránt érdeklődők aránya; a száraz borok a legnépszerűbbek, ugyanakkor még mindig sokan keresik az édes vöröseket. Otthon és vendégségben fogy a legtöbb bor; a borválasztás során számít a bor származási helye, a borvidék; utóbbiak között Villány, Eger és Tokaj a legnépszerűbbek. A szuper- és hipermarketek mellett sokan vásárolnak közvetlenül a pincészetektől; az online vásárlás ugyanakkor még gyerekcipőben jár – derült ki a Nagy Bor Teszt tavalyi eredményeiből.
Hazánk legnagyobb online boros felmérésén, az elmúlt két évben összesen 60.000 válaszadó adatait dolgozták fel a kutatók, akik az internethasználók borvásárlási és borfogyasztási szokásait elemzik.
A Magyar Turisztikai Ügynökség közreműködésével a 2018-as teszt öt borturizmussal kapcsolatos kérdéssel bővült;
az ezekre adott válaszok arról mutatnak majd képet, hogy a borfogyasztók milyen gyakorisággal, milyen hosszúságú utakat terveznek, mely borvidékeket kedvelik jobban, illetve mi alapján hozzák meg döntésüket egy borvidék, illetve egy-egy borászat kiválasztásakor.
A Nagy Bor Teszt kitöltői ajándékba kapják a Winelovers „Borfogyasztás és gasztronómia" című e-bookját. Választható ajándék a Winelovers Webshopban vagy a Borkollégiumban egy
10%-os kedvezményre jogosító kupon,
illetve minden válaszadó részt vesz az összesen 500 000 forintértékű nyereményt kínáló sorsoláson. Az eredmények közzétételére 2018 őszén kerül sor.
Az idei évben május 15. és augusztus 31. között van lehetőség a Nagy Bor Teszt kitöltésére a www.nagyborteszt.hu oldalon.