A világ legnagyobb tésztagyártó vállalata, az olasz Barilla az Oxfordi Egyetem pszichológusával, Charles Spence-szel és a háromszoros Emmy-díjas Cristobal Tapia de Veer zeneszerzővel együttműködve zenei lemezt alkotott a márka Al Bronzo termékcsaládjához – adta hírül a Food&Wine.
A cég olyan projektet álmodott meg, amely által fogyasztóik megtapasztalhatják a tökéletes tésztaélményt. Úgy vélik, ehhez az íz mellett a zenei aláfestés sem elhanyagolható tényező. Charles Spence a kísérleti pszichológia szakembere már egy ideje azt vizsgálja, milyen hatással vannak ízlelőbimbóinkra a különböző hangok. Első lépésként a kutató úgynevezett szónikus tulajdonságokat társított a különböző tésztatípusokhoz.
Kutatási eredményei alapján bizonyos tésztákhoz gyorsabb, ütemesebb, élénkebb hanghatások dukálnak, míg másokhoz lassabb, melankolikusabb dallamok passzolnak.
Ezután a leírásokat átadta Cristobal Tapia de Veer zeneszerzőnek, ezek alapján 6 zeneszámot alkotott, amelyek már ingyenesen elérhetők az Al Bronzo Soundtrack oldalán és Spotifyon. A weblap leírást is tartalmaz a tökéletes tésztaélmény eléréséhez - teszi hozzá a Magyar Mezőgazdaság.
A dalok címeit is az Al Bronzo termékcsalád különböző tésztaféléi inspirálták: így született meg a Bucatini, a Mezzi Rigatoni, a Spaghetti, a Penne Rigate, a Fusilli, és a Linguine című alkotás.