Fotó: Fred Prouser |
Tavaly a show szerverei nem tudták kiszolgálni a látogatók hatalmas tömegét. A New York-i divatbemutatót körülbelül minden ötvenedik érdeklődő láthatta. Ennek ellenére az 1,5 millió néző 1999 legnagyobb internetes közvetítésévé tette az eseményt.
Az online közvetítés szervezői az előző évhez képest megtízszerezték a rendszer kapacitását, továbbá bevontak 65 amerikai internetszolgáltatót, amelyek multicasting technológiája lehetővé tette, hogy ugyanahhoz az adáshoz még többen férjenek hozzá. Az Akamai Technologies pedig arról gondoskodott, hogy átirányítsa egy másik oldalra azokat az internetezőket, akik éppen nem tudtak kapcsolódni a közvetítéshez. A másik helyen addig is a kulisszatitkokról szóló videókat, illetve a modellekkel készült interjúkat nézhettek az érdeklődők. Végül pedig az is segítette a zökkenőmentes közvetítést, hogy az elmúlt egy évben jelentősen megnövekedett azok száma, akik nagy sávszélességgel kapcsolódnak a világhálóra.
A statisztikai adatok ellenére több megkérdezett néző elégedetlen volt a minőséggel. Bár a szervezők megduplázták a tavalyi bélyeg-méretű ablakot, a televízióhoz szokott szemeknek ez is kevés volt.
Fotó: Fred Prouser |
A webes közvetítést jótékony eseménynek szánták az AIDS kutatásán dolgozó American Foundation for Aids Research részére, de ennek ellenére egyetlen link sem mutatott a szervezetre a közvetítés oldaláról.
Š Copyright Reuters Limited. Š Hungarian translation Origo. Minden jog fenntartva.
A jelen képernyő Reuters-tartalmának a Reuters írásbeli engedélye nélkül történő közzététele vagy terjesztése kifejezetten tilos.
Ajánló:
Az esemény hivatalos honlapja