A már több mint másfélmillió felhasználóval rendelkező Operát régóta a "harmadik webböngésző" programként tartják nyilván az AOL tulajdonú Netscape Navigator és a Microsoft Internet Explorer mellett. A piacon megszerzett harmadik helyet úgy érték el, hogy a szoftvert pénzért árulták, ugyanakkor nem költöttek reklámra vagy egyéb marketing tevékenységre.
- Az Opera 5.0 webböngésző ingyenessé tételével felhasználóinknak kiváló internetes böngészési alternatívát tettünk könnyen elérhetővé, és ezzel együtt belecsöppentünk a "webbrowser-háború" kellős közepébe - nyilatkozta Jon S. von Tetzchner, az Opera Software cég elnöke. - Mostantól kezdve mindenkinek meg van a lehetősége, hogy megszerezze teljesen ingyen napjaink egyik legjobb webböngésző szoftverét.
Az Opera jelenlegi 5.0-s verziója egy több mint ötéves folyamatos fejlesztési periódus eredményeképpen jött létre. Ez idő alatt a készítők a minél gyorsabb oldalletöltési sebességre helyezték a hangsúlyt, de emellett a funkcionalitást is szem előtt tartották.
A szoftvert úgy sikerült csak ingyenessé tenni, hogy a felhasználónak állandóan egy reklámbannert kell nézniük internetezés közben. Egyébként az alaphelyzetben ingyenes, reklámbanneres browser 39 dollárért (12 ezer forint) tehető teljesen reklámmentessé.
- A reklámbanner egyáltalán nem fogja lassítani az Opera működését, és az internetes 'élmény' sem fog csökkenni ettől - mondta Hakon Lie, az Opera Software vezető technológusa. - A banner mérete kicsi, valamint mindössze hetente egyszer kell letölteni a friss reklámokat.
Az Opera 5.0-t a közeljövőben várhatóan a legtöbb számítástechnikai újság felteszi majd a CD-mellékletére, és a nagyobb weboldalakról is letölthető lesz.
Ajánló: