A Hewlett-Packard két olcsónak számító notebookot is forgalomba hozott. A Pavilion kisebb teljesítményű modellje 1000 dollárba kerül, a tehetősebb vásárlók azonban 1300 dollárért megvásárolhatják a készülék nagytestvérét, amely gyorsabb processzorral, aktív-mátrix képernyővel és DVD olvasóval kapható.
Ugyanazon a napon a Dell is bemutatta új Inspiron notebookját, amely 1049 dollárért vásárolható meg a kereskedőknél. A két gyártó mellett hasonló lépésre készül az IBM és a Toshiba is. A vállalatok igyekeznek kedvező áron közepes felszereltségű modelleket forgalomba hozni, azt remélvén, hogy ezzel vásárlásra lehet buzdítani az alacsonyabb fizetéssel rendelkező fogyasztókat is.
Az IDC elemzője, Alan Promisel szerint a Dell notebookja sláger lesz a piacon, amit az alacsony ár mellett a jó felszereltségnek köszönhet. Az Inspiron 2500 700 MHz-es Intel Celeron processzort, 12,1 col átmérőjű aktív-mátrix képernyőt, 64 MB memóriát, 5 GB kapacitású merevlemezt és CD olvasót tartalmaz. A notebookhoz 12 vagy 6 hónap internethozzáférés is jár attól függően, hogy a vásárló az MSN-t vagy az AOL-t választja szolgáltatójául.
Promisel elmondta, jól érzékelhető a notebook piacon is az átlagárak lassú csökkenése. Az üzleti felhasználóknak kínált, teljes felszereltségű modellek ára mostanra 2000 dollárra esett, a fogyasztói piacra szánt notebookok pedig lassan átlépik az 1000 dolláros küszöböt.
(ZDNN)
Ajánló: