Konrad Hilbers, a Napster vezérigazgatója a hanglemezkiadókat jogilag kötelezné zenei kínálatuk közzétételére a közelmúltban elindult, vagy start előtt álló független előfizetéses letöltési rendszereken. Hilbers ezt a washingtoni Future of Music konferencián jelentette be, ahol a a technológiai szektor, a média és a jog képciselői gyűltek össze, azért hogy az internet által megváltoztatott zenei piac kérdéseit megvitassák.
Hilbers szerint a nagy kiadóktól független zenei szolgáltatások csak akkor életképesek, ha a teljes zenei piac nagy részét birtokló cégek anyagát is megjelentethetik. A szektor koncentráltságára jellemző, hogy a globális hanglemez-piac 80 százaléka öt nagyvállalat - Warner Music, Sony Music, BMG, Vivendi-Universal, EMI - birtokában van. A Napster vezetője törvényben határozná meg a cégek kötelezettségét arra nézve, hogy zenéiket az interneten más vállalkozások is terjeszthessék, Hilbers az ellenszolgáltatást a letöltött fájlok mennyisége alapján képzeli el.
Szintén a konferencián látott napvilágot a Napster újjáindulásának hivatalos bejelentése. Hilbers elmondta, hogy a szolgáltatás tesztüzemben néhány napon belül hozzáférhető lesz. A lépés hátterében több zenei rendszer korábbi startja állhat, a sietős döntés a Napster igyekezetét jelzi, mellyel a "zenei torta" közelében kíván maradni. Az egykoron ingyenes szolgáltatás megújult mibenlétének kiforratlanságát jól jelzi, hogy amellett hogy Hilbers sem szolgált részletekkel, egyelőre a Napster honlapja sem nyújt túl sok információt.
Drága a Napster infúziója
Késik a Napster startja
Online zeneterjesztés: tolongás a torta körül