A játékban a filmhez hasonlóan Martin Lionsdale őrmester a főszereplő, ki fiatal feleségét hátrahagyva csatlakozik a Vietnámban harcoló amerikai csapatokhoz. Ő vezeti azokat a küldetéseket, melyek mindegyikéhez egyedi karakterisztikákkal, sőt, részletesen kidolgozott háttértörténettel rendelkező katonákat vihet magával. A fejlesztők még arra is figyeltek, hogy minden katona egyedi hangon szólaljon meg.
|
Vietnámot úgy nevezték az amerikai katonák, hogy a zöld pokol. Ezt az elnevezést a szinte átjárhatatlan dzsungelek, valamint a területen uralkodó időjárásnak köszönhette a háború sújtotta ország. A program 3D-s motorjának hála mindkettőből kijut a játékosnak is. A fák nem egy blokkot képeznek, hanem mindegyikük külön modell. Az időjárás váltakozása mellett az éjszakák és nappalok is váltják egymást. A stratégia kidolgozásánál jól kihasználhatjuk a terep lehetőségeit, vagyis a magaslatok, völgyeket, vagy a sűrű erdőt. Egy hegytetőt a sűrű dzsungelben, szakadó esőben és éjszaka akár egy maroknyi katonával is sokáig megtarthatunk.
Már esett szó a csapat tagjainak karakterisztikáitól. Egyrészt rendelkeznek alaptulajdonságokkal, másrészt különféle képzettségekkel, melyek értéke folyamatosan növekedhet. Ehhez arra van szükség, hogy a katona minél több bevetésben vegyen részt sikerese. Ekkor előléptetik, amely a szerepjátékos szintlépés helyi megfelelője. Az egyszerű közkatonából a játék végére akár tábornokok is válhatnak.
Kezdetben összesen negyven katona közül választhatunk, melyek mindegyike valamilyen területen kiemelkedő képességű. Akad köztük mérnök, robbantási szakértő, orvos, vagy mesterlövész. A legfontosabb szerep persze a parancsnoknak, az egyjátékos missziókban Lionsdalenek jut. Neki van lehetősége erősítést, vagy muníciót kérni, valamint ő kérhet egy kis napalmot az ellenség nyakába. Vigyázzunk, hogy utóbbi esetben elég messze legyenek katonáink a bombázandó területtől.
A kezelőfelület meglehetősen egyszerű, jól áttekinthető. Az egyes egységtípusokhoz hozzárendelhetjük valamelyik szám billentyűt, mely igen megkönnyíti az egységek kiválasztását. Az ellenségek feje felett egy kis ikon látható, mely azt jelzi, hogy látják, vagy hallják csapatainkat. Arra figyeljünk oda, hogyha kiadjuk a parancsot a támadásra, a katonáink először megállnak, előveszik fegyverüket, majd csak azután nyitnak tüzet.
A Platoon - A Szakasz egy alaposan kidolgozott, színvonalas játék, mely jól adja vissza a második világháború utáni korszak legvéresebb konfliktusának eseményeit.