Az amerikai In-Stat/MDR piackutató cég szerint az idei évben összesen mintegy 40 millió konzol talál gazdára világszerte, ez rendkívül jó eredménynek tekinthető a tavalyi évre becsült mintegy 31 milliós értékesítéshez képest. Az In-Stat a konzolpiac további erősödését prognosztizálja, a cég szerint 2004-ben már közel 50 millió példányt adnak majd el. A piackutató vezető elemzője szerint a további növekedés motorja a konzolok "internetesítése", azaz hálózati játékra alkalmassá tétele, illetve a gyártók által biztosított online játékszolgáltatások lehetnek. A Sony PlayStation 2 játékkonzolja az idei év augusztusától alkalmas online játékra, a Microsoft nevéhez fűződő Xboxhoz pedig az Egyesült Államokban novembertől, Európában pedig 2003. márciusától lesz elérhető az előfizetéses netes játékszolgáltatás, a Live. A GameCube-ot gyártó Nintendo is tervezi hasonló szolgáltatás elindítását.
Az In-Stat által megkérdezettek mintegy fele fizetne is internetes játékszolgáltatásért, míg a megkérdezettek egyharmada filmnézésre is használja multimédiás képességekkel felruházott konzolját.
A Sony PlayStation 2-je magasan vezeti és az előttünk álló években vezetni is fogja a játékkonzolok piacát - állítja a felmérés. Ezzel szemben a második helyért jelenleg is küzdelem folyik a PS2-nél jóval később megjelent Xbox és GameCube konzolok között. Az In-Stat szerint jelenleg a PlayStation 2 és az Xbox eladásait leginkább az online játékrendszerek serkenthetik, míg a GameCube nagy erőpróbája az idei karácsonyi vásárlási szezon lehet: a Nintendo által kiadott játékok jelentősen növelhetik a GameCube népszerűségét. A cég hozzáteszi, hogy a Nintendo gépeinek sikere mindig nagyobb mértékben függött az éppen rendelkezésre álló szoftverek mennyiségétől és milyenségétől, mint versenytársaié.