|
Ennek ismeretében igazán fel kellett kötnie a felkötnivalót, aki a regényhez és a filmhez méltó számítógépes játékot akart kreálni. A Vivendi Universal, illetve a Surreal Software volt olyan bátor, hogy vállalkozott a feladatra. A fejlesztők és a kiadó úgy gondolta, hogy az akció-kalandjátékok műfaja lesz a legalkalmasabb, hogy visszaadja a filmben látott izgalmakat.
A játék kezdetekor Frodó szerepében találjuk magunkat, aki épp elhagyni készül Hobbitfalvát, és el akarja adni a Zsákvéget Tarisznyádi-Zsákos Lobéliának, és papucsférjének. Jó alkalmunk nyílik ekkor, hogy megismerkedjünk a játék irányításával, a környezettel, és a grafikával. A környezet vizsgálgatásakor sajnos mindjárt szembetűnik, hogy ugyan nagyon sok apró, és részletesen kidolgozott tárgy színesíti a hobbitlakot, ámde ezek legtöbbjét csak nézhetjük, meg nem foghatjuk. Meg kell elégednünk néhány színes üvegcsével, melyeket egy szekrény rejt, hogy a hátizsákunkba helyezzük. Ezen üvegcsék mellett mindössze egy bot, illetve egy apró ládában a titokzatos tünde írással borított gyűrű lesz útitársunk a kalandok elején.
A gyűrű, mely minden bajnak okozója, mely miatt Frodó barátunk elhagyja hőn szeretett otthonát. A játék során bármikor használhatjuk Szauron átkozott kincsét, és ekkor Frodó a regényben olvasottaknak megfelelően eltűnik. Hogy hozzá hasonlóan a játékos se érezze túl jól magát, míg ujján van az Egy, arról az elsötétedő képernyő, és a kép peremén felcsapó lángnyelvek gondoskodnak.