|
Egy másik hasonlóság a Maxis sikerprogramjával, hogy a játékosok nagyon részletesen alkothatják meg karakterüket. Itt nemcsak a statisztikákra gondolunk, hanem a figura külsejének részletes megtervezésére is. Hősünknek mind alakját, mind ruházatát, vagy hajviseletét részletesen megtervezhetjük - utóbbira például több száz variációt kínál a program. Ha nem lennénk megelégedve a beépített lehetőségekkel, akkor saját textúráinkat is bevihetjük a játékba.
Technikai oldalról nézve a játékhoz nem kell mást gépünkre telepíteni, mint a nyolc megabájt hosszúságú exe fájlt, ami nem hátrány, figyelembe véve a manapság "divatos" pakoljunk minden fel a merevlemezre installációs tendenciát. Az összes többi információ, adat a szerveren kerül tárolásra.
A legtöbb játékhoz, így a szerepjátékokhoz is egyre gyakrabban mellékelnek szerkesztőket a fejlesztők, melyekben a Gmax segítségével a játék minden egyes elemét át lehet formálni. Ugyan a Second Lifehoz nem gyárthatunk külön modulokat, de tervező hajlamunkat kiélhetjük a játékon belül. A Linden ugyanis beépítette a programba az említett szerkesztőt, és avval sem kell bajlódnunk, hogy az általunk tervezett objektumokat hogyan pakoljuk a játékba, mivel azok megszületésüktől fogva részeit képezik a világnak.
Az említett tárgyakat megalkothatjuk saját magunk kedvére, mint például egy hajcsat, vagy egy napszemüveg, de akár fel is kínálhatjuk őket eladásra. Persze egy hajcsatért nem fog senki milliókat fizetni, de ha elég képzettek vagyunk a háromdimenziós tervezésben, akkor olyan komplex tárgyakat is készíthetünk, melyért sorba fognak állni játékostársaink.