A Microsoft november 15-én indította útjára a vállalat Xbox nevű játékkonzoljaival, és meglévő szélessávú internetkapcsolattal igénybe vehető online játékszolgáltatását az Egyesült Államokban. Az Xbox Live névre keresztelt szolgáltatás használatához magán a konzolon és a netelérésen kívül egy 50 dolláros kezdőcsomag megvásárlására van szükség, amely egy fejhallgató-mikrofont is tartalmaz, és 1 éves internetes játéklehetőséget biztosít. A vállalat közlése szerint a november közepén piacra dobott kiegészítőből az első héten 150 ezer darabot értékesítettek, a szolgáltatást pedig azóta több mint 200 ezren használják.
A szoftveróriás szeptember végén hivatalosan bejelentette, hogy az Xbox Live beindítására az EU-tagországokban csak 2003 március 14-én, a játékgép piacra dobásának 1 éves évfordulóján fog sor kerülni. Mivel egy ilyen jellegű szolgáltatás bevezetése nem egyik napról a másikra történik, az Egyesült Királyságban, Franciaországban és Németországban már 2002 november 30-án megkezdődik a online játék tesztüzeme. Az ebben részt venni kívánó játékosok az Xbox Live weboldalán rendelhetik meg a használhathoz szükséges kezdőcsomagot 15 ezer forintnak megfelelő összegért. Az online játékszolgáltatás jövő évi beindításától a vállalat az eladások növekedését reméli, ami az európai piacon igen fontos, mivel itt a Microsoft konzolánál nagyobb népszerűségnek örvend a Sony Playstation2, illetve a Nintendo GameCube játékgépe. A redmondi székhelyű szoftvercéghez hasonlóan két riválisa is tervezi internetes játékszolgáltatások beindítását az Öreg Kontinensen.
Vityi Péter, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója korábban a [origo] Társalgójának vendégeként elmondta, az Xbox-ot Európában az uniós országokban vezette be a vállalat, mivel a terméktámogatást egyelőre csak ezekben az országokban tudták megoldani. Vityi közlése szerint az ott szerzett tapasztalatok alapján később döntenek a konzol EU-n kívüli országokba történő bevezetéséről.