Mivel a cégek több mint háromnegyede létfontosságú üzleti alkalmazásként tekint az e-mailre, az esetleges fennakadások jelentős stresszt okoznak a dolgozóknak és az informatikai vezetőknek. A Dynamic Markets kutatócég felmérése szerint minden ötödik megkérdezett vezető azonnal méregbe gurul, ha problémát észlel, minden harmadik pedig jó öt perc után jön ki a sodrából. Fél óra elteltével a türelmesebbnek számító 30 százalék is dührohamot kap, míg egy teljes órás rendszer-meghibásodás után a munkatársak 82 százaléka veszti el türelmét - írja az Információs Társadalom és Trendkutató Központ Infinit hírlevele.
A brit informatikai vezetőkre általánosságban valamivel nagyobb hidegvér a jellemző, mint amerikai kollégáikra, jóllehet egy óra elteltével szintén már csak alig 17 százalékuk tudja tovább türtőztetni magát. Az összes informatikai vezetőt tekintve a megkérdezettek háromnegyede már egy rövid fennakadás után is veszélyben érezné munkáját.
Az informatikai vezetők 37 százaléka számolt be arról, hogy egy hetes megfosztottság az e-mailektől nagyobb stresszt okozna számára, mint egy válási procedúra, vagy egy költözés.
ITTK Infinit