Az Egyesült Államokban már hat éve próbáltak megfelelő törvényi hátteret kidolgozni a kereskedelmi reklámleveleknek, ám mindeddig nem sikerült megfelelő szövetségi törvényt elfogadtatni. A képviselőház vasárnapi egész éjszakán át tartó ülésén csak öten ellenezték, 392-en azonban az új törvényjavaslat mellett voksoltak, így az várhatóan ezen a héten a szenátus elé kerülhet.
A Controlling the Assault of Non-Solicited Pornography and Marketing Act (CAN-SPAM) törvényjavaslat számos állam helyi törvényeit felülbírálva az "opt-out" nevű reklámlevélküldési eljárást legalizálja a szigorúbb "opt-in" módszerrel szemben. Az opt-in módszer a e-mail címek felhasználóinak előzetes beleegyezése nélkül is lehetővé teszi a reklámlevelek küldését, csupán a leiratkozásra való lehetőséget követeli meg, míg az "opt-in" esetén csak a felhasználó előzetes engedélyét követően válik lehetővé a reklámok kiküldése. A CAN-SPAM emellett csak lehetővé teszi, ám nem követeli meg egy olyan központi lista létrehozását, amely azon felhasználók címet tartalmazná, akik úgy nyilatkoznak, egyáltalán nem kívánnak e-mailreklámokat fogadni.
Ha a javaslat törvényi szintre lép, a spammerek gyakorlatilag bármely e-mail címre küldhetnek kéretlen reklámleveleket, amennyiben azok tartalmaznak egy leiratkozáshoz szükséges részt - vélik a törvényjavaslat kritizálói. Ugyanakkor a CAN-SPAM értelmében illegális lenne többek között az e-mailek fejlécének meghamisítása, illetve a reklámüzenetek nyitott (open relay) levelezőszervereken keresztüli kiküldése. Emellett tiltanák az olyan kereskedelmi e-mailek kiküldését, amely hamis- vagy nemlétező válaszcímről küldtek ki, vagy nem tartalmaz leiratkozási lehetőséget. Az effajta tevékenységet 3 évig terjedő szabadságvesztéssel büntetnék.
Nem lehet továbbá megtévesztő szöveget elhelyezni a reklámlevelek tárgysorában, illetve tiltott az e-mailcímek weboldalakről történő begyűjtése, illetve véletlenszerűen kiválasztott (például info1@mail.hu, info2@mail.hu, stb.) címekre való kiküldése. A CAN-SPAM szerint törvénytelen lesz automatikus megoldások használata ingyenes webes szolgáltatásokra való feliratkozáshoz. Szexuális tartalmú reklámleveleket a jövőben csak a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) által jóváhagyott formában lehetne kiküldeni, ellenkező esetben a reklámozót akár öt év börtönnel vagy 250 ezer dollárig terjedő pénzbüntetéssel sújthatják.