Akik figyelemmel kísérik a hazánkban is fogható ismeretterjesztő csatornákat, már maguk is találkozhattak a Jesse James nevével fémjelzett Monster Garage show-val. A vetélkedőben részt vevő szakik kapnak hét napot és háromezer dollárt, hogy egy járművet, mely éppúgy lehet egy teherautó is, mint egy sportkocsi, alakítsanak át egy teljesen más műszaki eszközzé, mely sok esetben inkább valamilyen mókás, mint hasznos funkciót tölt be. Az Invictus játékában hét feladat kapott helyet, mely nem lesz ismeretlen a sorozat nézői előtt, hisz az "élő" játékosok már megoldották őket.
A feladatok négy részre oszlanak: tervezés, alkotás, dekoráció, és természetesen kipróbálás. A hét nap közül az első azzal telik, hogy kiválasztjuk a tervet, melyet fel kívánunk használni - ezek közül eleinte egy, később három áll majd rendelkezésünkre. A második és a hatodik nap között eshetünk neki a szerencsétlen járgánynak. Gyakorlatilag bármely részét kedvünkre törhetjük, darabolhatjuk, szeletelhetjük, ha azonban kétségeink támadnának, a jó öreg Jesse egy videó keretében megmutatja a leglogikusabb lépéseket a kívánt gépezet megalkotásához.
A TV-s showban a feladatot nem egy embernek, hanem egy egész csapatnak kell megoldania, és nincs ez másként a programban sem. Sajnos ezúttal csak négytagú a csapat, az egyik ember pedig mindig Jesse. A csapattagok ráadásul semmiféle képességben sem különböznek egymástól, így bármelyik feladatot bármelyik ember ugyanolyan hatékonyan végez el. Szerencsére az irányítás nem bonyolult: egyszerűen kiválasztjuk a polgárt, majd a feladatát, és a munka már indul is.
A hetedik napon jön a próba - az eszköz vagy működik, vagy sem. Ha figyeltünk Jesse mester tanácsaira, akkor garantált a siker, ha viszont saját szakállunkra dolgoztunk, akkor előfordulhat, hogy mosógép lett a kávéfőzőből. Ilyenkor újból nekifogunk a feladatnak, és sajnos elölről kezdhetünk mindent. Ez azért probléma, mert vannak olyan feladatrészek, mint amilyen például a tető leflexezése, melyeket nem lehet kikerülni, és ötödjére már nagyon unalmassá válnak.
A próbákkal kapcsolatban megemlítésre szorul még egy hiányosság: a tévés vetélkedőben a végeredményt egy "profi eszközzel" vetik össze, vagyis az autóból készített fűnyíróval kell gyorsabban füvet nyírni, mint egy eredetileg is fűnyírónak készült gépezettel. Ez a játékból hiányzik, itt egymagában kerülnek kipróbálásra a kreálmányok. Ezeket ráadásul mi irányítjuk, ami nyílván jó móka lenne, hogyha a fejlesztők kicsit több időt szántak volna a motor fizikáért felelős részének megírására.
Sajnos semmiképpen sem szólhatunk elismerően a kezelőfelületről. A menüpontok ugyan áttekinthetőek, de kifejezetten idegesítő, hogy a főmenübe nem tudunk visszalépni. Ehhez a "Save and Exit" menüpontot kell választanunk, ami azért kicsit durva. Az meg pláne az, hogy "sima" mentés pont nincs a listán, úgyhogy ha nem teljesítjük egy nekifutásra a feladatot, akkor máris a desktopon találhatjuk magunkat. Ez utóbbi esemény amúgy is gyakran következik be, hisz a programban maradtak bőven hibák, melyek a legváratlanabb pillanatokban támadnak ránk.
Nem maradt más hátra, mint vetni néhány pillantást a játék grafikájára, valamint a zenére és a hanghatásokra. A grafika se nem kiemelkedő, se nem csúnya. Kétségtelen, hogy a textúrák mai szemmel nézve lehetnének részletesebbek, de a játék céljának bőven megfelel ez is. A zene egy rádióból csendül fel, melyen válthatunk adókat - ne ijedjünk meg, mindegyikből rockzene csendül fel -, a hanghatások viszont legalább valamennyire visszaadják egy nyüzsgő műhely hangulatát.
A Monster Garage vetélkedőt nagyon sokan kedvelik, így a játékra is akadna bőven vevő, de ehhez mindenképpen színvonalasabban kellett volna megoldani a feladatot. Az átlagos megjelenítés még elmenne, viszont sokkal nagyobb változatosságra, sokkal több feladatra lenne szükség a játékosok lekötésére.
Rendszerkövetelmény:
Processzor | P3 700 |
RAM | 128 Mbyte RAM |
HDD | 700 MB |
VGA | 32 MB VRAM |