A Digitális Középiskolában a múlt év szeptemberétől a Földes Ferenc Gimnázium, a Miskolci Egyetem és az INNOCENTER Innovációs Központ Kht. konzorciumi együttműködésével folyik a képzés. A tanév 264 tanulóval indult, közülük 213-an a roma tagozaton, 51-en a büntetés-végrehajtásin kezdték meg tanulmányaikat.
A Borsod-Abaúj-Zemplén megyeieknek indított képzés négyéves, érettségivel zárul, az oktatás nagy része távoktatásos, számítógéppel támogatott, online digitális középiskolai képzés. A konzultációk, a tanárokkal való találkozások a megye kistérségi központjaiban levő középiskolákban folynak. A szervezők tájékoztatása szerint a kezdeményezés a középfokú oktatásban nemzetközileg is újszerű. A program sikeresnek tűnik, és már megvannak továbbfejlesztésére az elképzelések - vallják. Ezek része, hogy megyénkben a most 9. évfolyam folytatná tanulmányait - felmenő rendszerben -, és szeptemberben újabb 9. évfolyam indulna, továbbá, hogy három másik megyében is elindulna a képzés a 9. évfolyammal, másik háromban pedig megszerveznék a Digitális Általános Iskolát.
A március 2-i félévzáró farsangi összejövetelen Csepeli György, az informatikai tárca politikai államtitkára hirdette ki a tanulmányi verseny eredményét a Földes Ferenc Gimnáziumban. A roma tagozaton öten kaptak elismerést, egy-egy kitüntetés a BV személyi állomány, illetve a fogvatartottak legjobbjának járt.
Módszertan, online kapcsolat Az oktatáshoz szükséges digitális segédanyagot a Földes Ferenc Gimnázium pedagógusai dolgozták ki. A középiskolai tankönyveket és az OM SULINET Digitális Tudásbázis programjának keretében kidolgozott digitális oktatási anyagokat kiegészítő online segédanyagok célja, hogy változatos eszközökkel, a multimédia és az interaktivitás, valamint a hálózati kommunikáció lehetőségeit kihasználva segítsék elő az egyéni tanulást, fejlődést. A Digitális Középiskola minden hallgatója számára biztosítja a számítógépes hozzáférést lakóhelyén, vagy annak közelében. A tanulás feltételeit a Kistérségi Oktatási Központok biztosítják, ahol helyi tanárok is segítik a diákokat. A tanulók interneten tartják a kapcsolatot a tanárokkal, és modulonként három alkalommal konzultációs és vizsgaórákon vesznek részt a Kistérségi Oktatási Központokban. |
Tervek szerint a programot kibővítenék Heves, Nógrád és Szabolcs-Szatmár-Bereg, Somogy, Baranya és Tolna megyékre is. Szintén cél a képzés beindítása Szlovákia, Ukrajna, Románia és Horvátország határ menti térségeiben.