Mind a Neverwinter Nights, mind a Star Wars: Knights of the Old Republic elnyerte több hivatalos, illetve nem hivatalos fórumon is az év szerepjátéka címet megjelenésének évében. A két programot az fűzi össze, hogy mindkét játék a BioWare fejlesztőinek stúdiójából került ki. Függetlenül attól, hogy remek játékokkal állunk szemben, mindkettővel kapcsolatban akadtak kifogásolni valójuk a szerepjátékosoknak. Az egyik alapvető probléma az volt, hogy ugyan vehettünk fel segítőket, mégsem jelent meg egyik játékban sem a klasszikus, négy, öt, vagy hat tagú, egyaránt általunk generált karakterekből álló RPG-parti, mind amilyennel a Wizardryban vagy a Baldur's Gate játékokban találkozhattunk. Szerencsére a BioWare nem hagyja parton az elégedetlenkedőket, hanem nekifogott egy olyan játéknak, melyben a két sikerprogram ötvöződik a csapatokra építő játékokkal.
A Dragon Age gyakorlatilag két részre oszlik - harcra, illetve békés időszakokra. Ezúttal azonban nem egyszerűen arról van szó, hogy harcos üzemmódban körökre osztottá válik a játékmenet, hanem a nézőpont változásáról is. Békés időszakokban a játékot a KOTOR-ban megcsodált hármadik személyű nézőpontból látjuk - pontos információ még erről nincs, de valószínűleg itt is valamelyik karakter lesz a "főszereplő" -, míg ha harcra kerül a sor, a kamera átvált arra az izometrikus nézetre, melyből a Neverwinter Nights csatáit vívhattuk meg.
Persze ez sem nyerheti el mindenki tetszését, és biztos sokan kedvelték a KOTOR harcbéli megjelenítését, de szerencsére rájuk is gondoltak a BioWare programozói. A harcok alatt teljes szabadsággal mozgathatjuk a kamerát, vagy ha nagyon megszoktuk a harmadik személyű nézetet, akkor át is válthatunk erre harc közben. Ez persze nem kifejezetten célszerű, lévén így aligha tudunk megfelelő taktikát kidolgozni. A harc maga az NWN-hez hasonlatosan valósidőben zajlik, de kedvünk szerint meg is állíthatjuk az idő folyamát. Mivel már több, általunk navigált figura tevékenységét hangoljuk össze, erre bizony szükségünk is lesz.
Hogy pontosan miféle történet szálait próbálhatjuk meg kibogozni, az szintén homályba burkolózik. Az viszont már kiderült, hogy egy valódi, saját történelemmel rendelkező világot építenek a fejlesztők, mely ötezer esztendő távlatából is rejteget titkokat a kalandozók számára. A világ felett politikai frakciók torzsalkodnak, rengetek intrikát alkalmazva egymás ellen, mely torzsalkodásba vagy belefolynak karaktereink, vagy nem. A szerepjátékok közül a Divine Divinity tűnik ki azzal az aspektusával, hogy nagy szabadságot enged a játékosnak, és ha minden igaz, ezzel az előnnyel a Dragon Age is büszkélkedhet majd. Ami a szabályrendszert illeti, ezúttal valószínűleg szakít a BioWare a D&D-vel, és egy teljesen új rendszerrel várja a hősöket.
Grafika területén mind a Neverwinter Nights, mind a Knights of the Old Republic - különösen az első - maradandót alkotott, de azért a karaktereken, főleg közelről, volt mit csiszolni. Ezt a csiszolást végre is hajtja a Bio csapata a Dragon Age motorjában, minek következtében a karakterek olyan részletes arcjátékkal rendelkeznek majd, hogy akár egy TV-s sorozatban is vállalhatnának szerepet. A környezetben sokkal több élő elemmel találkozhatunk majd, mint mondjuk a KOTOR-ban, a harmadik személyű nézetben pedig az utunkba kerülő tárgyak átlátszóvá válnak.
Egyelőre még sem kiadója, és ebből következően megjelenési dátuma sincs a BioWare boszorkánykonyhájában készülő új szerepjátéknak, de talán nem is csoda, ha annyira nem szaporázzák az alkotók, hisz a kapkodásból Greyhawk minőségű játékok sülhetnek ki, és még az NWN-KOTOR láz sem csillapodott. A fejlesztőgárda eddigi sikerei alapján aligha kell aggódniuk, hogy gazda nélkül marad új fejlesztésük, és nekünk sincs okunk az aggodalomra a várható minőség miatt.